Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av muruskyline
Hejsan!!

Jag har köpt en Volvo 850 1993, importerad....och det är en massa fel med den, t.ex bilen drar vänster, c-låset fungerar inte, ratten gnisslar när man svänger och fläkten till ac är konstig...tycker inte att det kommer luft med full styrka..om man kan kalla det så..

Jag hittar inte obd2 uttaget på den...Kan man avläsa koder med datan, laptop, eller obd2 verktyg? eller bara genom blinkningar?
Skulle uppskatta lite hjälp!

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av emwtur
har du inte ett serviceuttag bakom vänster framlampa på en 92:a ?
inget odb2 utan klassiskt tryck-knapp->sladd->uttag !

/emwtur
Användarvisningsbild
av muruskyline
Ärligt talat så har jag haft mototrhuven uppe ett antal ggr dem senaste dagarna...men har inte sett den, kanske för att jag var helt säkert att uttaget skulle vara under mittarmstödet....då skulle detta betyda att då är det blinkningar som gäller?
Användarvisningsbild
av muruskyline
En sak som jag inte förstår fortfarande är: Den kabeln som man lägger i socklarna för att felsöka den, varifrån kommer den? haha :) kanske lite dumt...men sitter den nånstans?
Användarvisningsbild
av emwtur
se första klistrade inlägget i forumet
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Kabeln sitter i dosan - den ansluter antagligen bara lampan till respektive enhet som man vill ha felkoder från

/emwtur
Användarvisningsbild
av muruskyline
Aha :D ..blev ju genast lite enklare...ska försöka mig på det så fort jag har lite tid över...i.o.m. det är första gången, så känner jag hur hjärtat pumpar :???:

frågade på Volvo hur mycket det skulle kosta och köra felsök..alltså som mest vad det skulle kosta...han visste inte..bara att killarna var rutinerade och skulle kanske vara färdiga på en timme..ung. 1000kr....
Men dem kan oxå luras, eftersom min svåger fick betala på en Renault Megane Scenic 1998 över 4000kr bara i felsökning....rätt bra att veta i förväg....eller? :?:

Får se hur det går...och hur jag gör....TACK SÅ LÄNGE!
av *pettson*
muruskyline skrev:Aha :D ..blev ju genast lite enklare...ska försöka mig på det så fort jag har lite tid över...i.o.m. det är första gången, så känner jag hur hjärtat pumpar :???:

frågade på Volvo hur mycket det skulle kosta och köra felsök..alltså som mest vad det skulle kosta...han visste inte..bara att killarna var rutinerade och skulle kanske vara färdiga på en timme..ung. 1000kr....
Men dem kan oxå luras, eftersom min svåger fick betala på en Renault Megane Scenic 1998 över 4000kr bara i felsökning....rätt bra att veta i förväg....eller? :?:

Får se hur det går...och hur jag gör....TACK SÅ LÄNGE!
Men hur i jösse namn ska dom kunna garantera att dom vet felet på en timma? 1000kr i timman är normalt.. Det tog alltså 4 timmar att hitta problemet på din svågers bil..
Användarvisningsbild
av muruskyline
För att säga till honom att packningen mellan motor och blocket har gått och motorstyrenheten hade gått plus några andra detaljer...och förutom detta så hade han lämnat in den flera ggr och bytt säkert delar för över 15000kr som dem trodde....till sist fick jag köpa bilen för 3000kr och när jag var färdig med den hade den kostat mig över 32000kr...och min idiot mekaniker som tog isär bilen sände inte kamremen som han skulle.......och när bilen var färdig...ihopmonterad så började den läcka kylarvätska......när jag gick tillbaka sa han att vatten pumpen är kass....tror f'*n den var...eftersom den låg med remmen inne i motorn....har jag lagt 30000 kr så kan jag lägga 600 till för pumpen......eller? Och så skryter han att han har jobbat över 30år med bilar!.......Hur ska man tolka det....?
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]