Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan nu är det problem igen. Nu när det börjar bli lite kall på morgonen har våran bil fått fnatt.
Den bluddrar lite på tomgång får åt helvete för mkt soppa men det konstiga är att inga felkoder finns :?:
Bytt massa delar på den så som luftmassemätare ,lambda , mm mm.någon som kan ha ide om vart jag ska börja leta? Tror ni det kan vara tempgivaren som indikerar fel så att den får för mkt soppa?,men den indikerar i bilen att den har rätt temp ??:-/
märkte även att turbon inte laddar som den ska bara ca 0,3bar kan det vara pgr av den feta blandingen tro?
Har inte hittat någon defekt vakumslang heller.
Så som sagt går bilen väldigt dåligt.
Alla stifen var väldigt svarta så det verkar inte som det är fel på någon cyliner.
Ni får gärna komma med tips och ideer ;-//
mvh andreas :-)-) :oops:
Senast redigerad av 3 Anteandre, redigerad totalt 0 gång.
skulle mycket väl kunna vara tempgivare. Om jag får gissa.
kall bil ska ha mer soppa
kall bil har lägre laddtryck
Nu jäklar ska ni få höra på ett konstigt fel det var :twisted:
Jag satt dit exraljus på bilen för några dagar sedan.Förra ägaren hade satt en knapp inne i bilen så man kan stänga av dom om man önskar ...... så jag kopplade in extraljusen med knappen.
Vid letandets andra dag följde den gyllende regeln att koppla ur allt som är insatt efter fabrik ..
Jag klippte kablarna som gick genom knappen i bilen och kopplade in extraljus direkt på helljuset och vips så gick bilen som den skulle.Helt djävla sjukt . man kan ju undra hur han hade kopplat in det hela :?:
Jag har inte kollat hur elen var dragen än men ska undersöka saken framöver.
jag är inte så jätte bra på el pgr att jag är färgblind men jag är inte dum i bollen.
Någon som vet vad som kan ha störts , för knappen skulle ha varigt till exraljusen ,sa den förra ägaren men han var ju också en skum nisse.
Ja ja nu går bilen kanon igen :-)-)
Ja det var nog bara en slump att den gick tills idag :oops:
Nu är samma problem igen men denna gång en felkod :idea:
521 förvärmning lambda.....jag har mätt den och den har 12 v och även satt dit en ny lambda men problemet kvarstår.Imorse var det riktigt kallt ca 2 grader och sist det hände var det samma sak, kan det ha någon åverkan?
Någon som vet vart reläet till förvärmningen sitter???
Efter nollställning går bilen illa direkt efter start .
Några ideer? :cry:
Jag har lagt ner 20000 kr på delar bara i år ,så bilen börjar sitta löst nu :-(O)
Efter mkt letande ,mätande och ilska hoppas jag att felet är löst nu :-O)
Bytte ut ena kabeln till uppvärmningen till lambdan ,för den var glapp pgr av brott.
Den hade kontakt lite när den själv kände för det.
Nu går bilen som den ska igen och jag hoppas att den forsätter så. :-)-)
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]