Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ilysex
Hejsan
Har en volvo 850 -92
170 hk
Köpte den för någon vecka sedan
Men till min förvåning så stannar bilen helt av sig själv
Det kan lika gärna hända när man kör i stan som om man står på tom gång men om jag ligger efter landsväg så har den inga probem att gå, körde luleå- umeå umeå-luleå utan ett stop och för er som inte vet är det drygt 60 mil men sen när jag kom till luleå igen så han den med och stanna 4 gånger på vägen hem genom stan....det som händer är att bilen stänger av sig själv tänningen är fortfarande igång men det är som att bilen inte får nån bensin för gasen blir helt avslagen och bilen bara stannar

Sen får man vänta 10-40 sekunder innnan den går igång igen och då funkar den som om inget hänt....
Bensin pumpen är bytt och den går lika dåligt iallafall
Vad kan det vara
Välldigt glad om nån vet

/johan
Användarvisningsbild
av ketto
Bränslerelät låter de som,att den är på gång att ge upp! Prova byt den!
Användarvisningsbild
av c97bdn
Hade samma problem för något år sen på min 850 -92.
Fick byta luftmängdsmätare. Efter det har jag inte haft några bekymmer.
av S.t.r.a.n.D
Men vad trevligt, en lulebo. Dom växer inte på träd här :D

Sorry, lite OT där.
av ilysex
till volvo for life.....
Nee vi växer inte på träd....såg din 850 nerpå smejde gatan och tänkte Skit också han har samma kjolpaket som jag beställt haha
ajja vi får synas på stan nån dag
har en vinröd 850 som är tonad runt om doch har jag inte satt dit kjolpaket och fälgar än men jag vill at bilen ska funka som den ska först...

Till er som skrev svar på frågan
Tack för svaren
Vad tror ni om Bränslefiltret ?
///Johan
av robert_gbg
Vad var lösning på ditt problem då?
ilysex skrev:Hejsan
Har en volvo 850 -92
170 hk
Det kan lika gärna hända när man kör i stan som om man står på tom gång men om jag ligger efter landsväg så har den inga probem att gå, körde luleå- umeå umeå-luleå utan ett stop och för er som inte vet är det drygt 60 mil men sen när jag kom till luleå igen så han den med och stanna 4 gånger på vägen hem genom stan....det som händer är att bilen stänger av sig själv tänningen är fortfarande igång men det är som att bilen inte får nån bensin för gasen blir helt avslagen och bilen bara stannar

Sen får man vänta 10-40 sekunder innnan den går igång igen och då funkar den som om inget hänt....
Vad kan det vara
Välldigt glad om nån vet

/johan
av sm5ugh
ilysex skrev:Hejsan
Har en volvo 850 -92
170 hk

Vad kan det vara
Välldigt glad om nån vet

/johan
Min 93:a var likadan! Hade som tur var köpgaranti kvar på den...för de bytte alla relän man kan tänka sig...bytte bränslepump...olika givare...inget hjälpte så jag hävde köpet!
Pratade med den kille som köpte bilen efter mig...redan på provkörningen fick han samma problem...och då var det en smart kille på Volvo i Motala som tänkte till!

Problemet uppstod alltid när det var relativt dåligt med bensin i tanken...vilket gjorde att de kollade på tankarmaturen...inget synligt...men däremot hittade en liten plastbit som lossnat och låg lös i tanken....och som sögs fast i armaturen och blockerade bränsletillförseln! När bilen dog slutade ju pumpen att suga och plastbiten släppte....men sögs tillbaka så fort man startade bilen och när plastbiten hamnade tillräckligt nära!

Ett jädra skitfel!!!
Användarvisningsbild
av Mysko
Hade nått liknande på min 850, det var kamlägesgivaren som glappade efter den byttes så har bilen gått som en klocka.
av Maltsev
Min GLT-92 bar sig åt på samma sätt. Den lämnade felkod 314 och ibland lyste lamdalampan. Altt ordnade sig efter byte av givare för kamaxelläge.

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]