Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matthew
Hej !

Var på besiktning i går och fick en anm. på något slitna bakdäck (insidan av bakdäcken) :-(O)
Till saken hör att jag för drygt ett halvår sedan gjorde en fyrhjulsinställning på Volvoverkstan här i stan...

Hur kommer det sig att bakhjulen sliter snett invändigt ?
Den enda tunga last jag kör är en schäferhund som har skuffen som sitt andra hem lite då och då.

Varken jag eller frugan vet med oss att vi kört på något, eller gjort något ingrepp i bakvagnen efter senaste hjulinställning.

Ideer ?

//Matthew
Användarvisningsbild
av Micke_vb
De kanske hade en dålig dag eller problem med maskinen....
Användarvisningsbild
av Nexus
Det kan mycket väl vara fel på maskinen oxå. Eller på personen som gör jobbet. En gammal bekant hade sin supra inne på hjulinställning, men den gick som en ål efteråt. han lämnade då in hos "proffs" och det var ett löst stag i bakvagnen som de tidigare inte hade dragit åt sen var en del vinklar helt fel.
Man kan mygla med hjulinställningar, stämmer inte vinkeln så be en kamrat hänga på bilen sen spara och vipps så är alla värden bra.
Användarvisningsbild
av villon
På min kärra så var det en av bärarmarna som var sne. Pga att förra ägaren inte upplyst om att han blivigt påkörd på ena däcket eller nått i den stilen.
Men kolla upp det. För mina blev slitna som sören på innerkanten.

Inte att rekkomendera! "Läppen" vil[…]

Menar du styrtappen? Har ALDRIG lyckats slita av […]

Byte inre styrled

Med värme och multispray var inre och yttre b[…]

Hjälp att hitta delnummer

Löste det till slut. Krångligt och tr&a[…]