Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Måste byta urtrampningslagret på 855:an nu, och iom att verkstäderna tar allt mellan 9 - 11 000:- för att byta en del som kostar 500:- så är det inte ett val. Så nu behöver jag hjälp!

Kan någon av er ge mig tips inför bytet? Behöver jag liftar, speciella verktyg, måste lagret centreras eller något annat?
Är det något som måste smörjas med något speciellt, eller överhuvudtaget?

Alla tips jag kan få är GULD värda!

Tack!
Senast redigerad av 1 henriksvolvo855, redigerad totalt 0 gånger.
Ja det låter så på forumet, men det är bannemej bättre än den extremt lilla kunskapen jag har. =)
Beställde alldeles precis boken nu så jag hoppas jag får den så fort som möjligt.

Tack för tipsen!
Innan du ens tänker på jobbet så ber jag dej inventera dina möjligheter. Äger du inte torx, gott om förlängare och sexkantshylsor, en muttersmack eller för den delen ett bra dragskaft, bra pallbockar och en höglyftande domkraft alternativt en tvåpelarlyft, och har lite skruvarvana ändå så är INTE det här det första jobbet du ska göra.
jag hade ju hoppats slippa, men det måste tyvärr göras.
Pallar, lite liftar och verktyg har jag så det förhoppningsvis räcker, men det kan nog bli ett 2 dagars projekt det här.
Som tur är får jag lite hjälp med detta så vi får hålla tummarna att det går, men går det inte så går det inte. =)

Ska försöka skriva sen hur det gick. =)

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]