Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matthew
Hej !

Jag har ett relä under säkringsboxen som hela tiden slår till och från med ca 10 - 15 sek intervall. Bilden nedan visar vilket relä jag menar.
Jag har en felkod satt P0135 och P0136 vilket tyder på knas med Lamdasonden vilken skall bytas under veckan, men har felkoden något att göra med detta relä ?

Bilen är en V70glt av 2000 års modell.

Bild

//Matthew
av *pettson*
Matthew skrev:Hej !

Jag har ett relä under säkringsboxen som hela tiden slår till och från med ca 10 - 15 sek intervall. Bilden nedan visar vilket relä jag menar.
Jag har en felkod satt P0135 och P0136 vilket tyder på knas med Lamdasonden vilken skall bytas under veckan, men har felkoden något att göra med detta relä ?

Bilen är en V70glt av 2000 års modell.

Bild

//Matthew
Inte jättepejl på V70ns el nu. Orkar inte slita fram ett schema men OM det är samma som i 850 vilket jag är väldigt övertygad om ;-//
Vi pratar om ett lila relä som sitter i reläcentralen under panelen eller? Vi pratar då om relä 204 som är intervallreläet till bakrutetorkaren.
av Matthew
ta mig tusan, du verkar ha rätt :)

Jag har oxå ett "kabelbrott" på kabelstammen mellan innertaket och bakluckan (åtgärdat sedan tidigare) så torkararmen rör sig inte ett jota där bak...

Tack för infon.

//Matthew
av *pettson*
Matthew skrev:ta mig tusan, du verkar ha rätt :)

Jag har oxå ett "kabelbrott" på kabelstammen mellan innertaket och bakluckan (åtgärdat sedan tidigare) så torkararmen rör sig inte ett jota där bak...

Tack för infon.

//Matthew
men du har alltså intervallen på om nu kontakten med motorn i rutan skulle fungerat..

Poäng på det där med displayer, me[…]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kro[…]