Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy
Ac´n i min V70 kyler dåligt, ibland bra annars dåligt. Är det någon som vet om det bara är att fylla på köldmedel och isåfall var gör man detta, måste det göras hos volvo eller finns det någon billigare ? Vad är det för vätska man fyller på ? Finns pris på vad det kostar hade det varit great...
Användarvisningsbild
av olafixar
Har kollat lite när jag hade problem med min ECC.
Klimatanläggningar bör köras några gånger per månad även på vintern…gör man inte det så finns risken att läckage uppstår. Pratade med en kille på en kyl-firma (billigast) han hade inte heller någon riktig förklaring…men han sa att det är vid kompressorn köldmedlet trycks ut. För mig kostade det 1050kr för påfyllning och läcksökning (2002) på ”bilfirman” får du nog räkna med 2000-2500kr men är det större fel så kan det gå upp mot 10000kr.

Men för dig är det nog bara en påfyllning (B)
av Andy
Webbmaster skrev:Har kollat lite när jag hade problem med min ECC.
Klimatanläggningar bör köras några gånger per månad även på vintern…gör man inte det så finns risken att läckage uppstår. Pratade med en kille på en kyl-firma (billigast) han hade inte heller någon riktig förklaring…men han sa att det är vid kompressorn köldmedlet trycks ut. För mig kostade det 1050kr för påfyllning och läcksökning (2002) på ”bilfirman” får du nog räkna med 2000-2500kr men är det större fel så kan det gå upp mot 10000kr.

Tack för ett snabbt svar, ska genast ringa kylgubben, behöver svalka till helgen... 8) 8) 8) :oops:
av Micke.N
vet att det är lite sent svar men kanske hjälper nån annan:) testa bty Kupe' filtret först!! är det dåligt så påverkar det tydligen AC har jag fått förklarat för mig.
Andy skrev:
Webbmaster skrev:Har kollat lite när jag hade problem med min ECC.

Tack för ett snabbt svar, ska genast ringa kylgubben, behöver svalka till helgen... 8) 8) 8) :oops:
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]