Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pinkelton80
Hejsan alla Volvo tokiga människor.
Jag har under en längre tid försökt att få tag på ett snyggt short shift kit till min Volvo 850. Hittade en sida som tillverkar ett snyggt kit till 850 till ett bra pris som jag beställde direkt. Men tyvärr hade de slutat att tillverka dessa så de var kört åter igen. Har varit i kontakt med företaget och om jag får ihop 10 till så skulle dom kunna tillverka en uppsättning short shift. Så nu söker jag efter fler 850 ägare som vill byta till short shift!

Är ni intresserade maila till Frank Derks [email protected]

Kolla gärna hur de ser ut http://www.eurosporttuning.ca/Merchant2 ... =VL-850-in

PS: kom igen nu killar och tjejer :)
av *pettson*
Snyggt är det ju då spaken sjunker nåt, men det är klippt värdelöst. Detta eftersom växellådan ändå inte har synkringar som tillåter att du växlar snabbare. (för det är ju vad som sker när spakläget förkortas). Så räkna med trassel med synkringarna om du får snabbväxlingsideer med shortshift..
Naturligtvis bestämmer alla över sej själva och tar sina egna risker, jag avstår dock. Känns inte som om det är värt runt 2000kr. (1200plus tull och frakt och moms).

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]

V60 Classic har väl ändå inte AdBl[…]

V90 läggs ner.

Mercan torde ha markfrigång som en gokart.[…]

3G släcks

Hej gjorde service på min bil 3/7 i år[…]