Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommy T5
Tycker att min kamrem har börjat gnissla och låta lite svagt så jag undrar när man vet att det är dags att byta? Är just detta ett tecken på det?

(har en 850 T5, -94)
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Tommy T5 skrev:Tycker att min kamrem har börjat gnissla och låta lite svagt så jag undrar när man vet att det är dags att byta? Är just detta ett tecken på det?

(har en 850 T5, -94)
låter konstigt hur långt har den gått kan inte vara vatten pumpen du hör som börjat låta då :???: :???:
Användarvisningsbild
av ketto
Vattenpump,spännrullar! Både spännrullarna innanför kamremskåpan och rullarna till "hjälpremmen"
av Tommy T5
okej ska kolla dem, 22 000 mil har den gått...
Användarvisningsbild
av båtsman
Tommy T5 skrev:okej ska kolla dem, 22 000 mil har den gått...
Då har du väl en ca 2000 mil till kvar innan byte...om du nu inte har en 92-93 8)
Användarvisningsbild
av ketto
Om du är smart så byter du remmen coh rullarna nu!
har hört att kamremmen har gått av efter c:a 10-12000 mil, kostar strax över 2000:- på Volvo att byta! Om du nu inte är händig och kan byta själv då! Inte för att skrämma dig men ja hade gjort de! Bytte min i februari, 24300 mil! Sen efteråt fick ja höra historien om kamremmen!
Användarvisningsbild
av CarMan
Tommy T5 skrev:Tycker att min kamrem har börjat gnissla och låta lite svagt så jag undrar när man vet att det är dags att byta? Är just detta ett tecken på det?

(har en 850 T5, -94)
en kamrem sak aldrig låta, då är det nått som är fel & måsta omedelbart kollas upp.

man kan inte se när en rem ska bytas, bara att följa års & mil intervall.
Användarvisningsbild
av ketto
Ja tror inte de är kamremmen som tjuter,utan aggregatsremmen till AC,servopump och generator! Har märkt att min gnisslar lite grann så ja ska byta den!

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]