Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Quaint
Jag har en 855- 94 och har problem med att den är svårstartad efter tvätt med högtryck. Startmotorn går runt och startar efter nån minut eller så och hackar och går illa. Men efter lite "gasande" går den fint till nästa tvätt. Inga problem vid regn etc.
Användarvisningsbild
av ketto
Kolla om de är nå fukt innanför fördelarlocket! Kanske finns de lite vatten i tändstiftbrunnarna! Under locket där de står "Volvo 20 V"
av Quaint
tackar, får titta på det efter nästa tvätt
Användarvisningsbild
av Lindepär
Jag råkade ut för samma sak igår. Tvättade bilen, V70 -98, med högtryck i förrgår och körde senare in den i garaget. Inga problem då, men igår när jag skulle köra ut den hostade och hackade den och gick som en påse nötter ett par minuter :shock: , efter det var den som vanligt igen. Jag har haft bilen i drygt fyra år och har aldrig varit med om det tidigare, men brukar inte ha tillgång till högtryck heller så någonstans där finns nog ett samband :roll: .......Vore spännande att veta var det hade kommit in vatten där det inte borde :oops:
Användarvisningsbild
av ketto
Lindepär skrev:Jag råkade ut för samma sak igår. Tvättade bilen, V70 -98, med högtryck i förrgår och körde senare in den i garaget. Inga problem då, men igår när jag skulle köra ut den hostade och hackade den och gick som en påse nötter ett par minuter :shock: , efter det var den som vanligt igen. Jag har haft bilen i drygt fyra år och har aldrig varit med om det tidigare, men brukar inte ha tillgång till högtryck heller så någonstans där finns nog ett samband :roll: .......Vore spännande att veta var det hade kommit in vatten där det inte borde :oops:
Då har de blivit fuktigt nånstans,tändstiftsbrunnarna och säkert fördelarlocket! kommer inte på några andra ställen där de kan samlas vatten!

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]