Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lampan
då batteriet laddades ur på min 855-96 20v så anslöt min medhjälpare som skulle ge starthjälp + och - fel... Med andra ord: KORTSLUTNING!!!!

Sedan: Startmotorn går runt då jag nu har nytt batteri, men inget annat händer vid startförsök. Inga korntrollampor lyser, bilen tänder inte... SUCK!!!

Vad har hänt?!

Min gissning: ALLT är sönder! Varenda styrenhet som finns...

Är det så? VAd tror ni? Och vad tror ni att detta fatala kan komma att kosta mig? Finns det någon mäjlighet att hitta begagnade delar till styrenheterna? Och är det svårt att byta dem själv?
Användarvisningsbild
av Fanatic
Gjorde likadant på en 460 en gång. Det svåra är nog att veta vad som har pajjat. Jag lämnade in min, det var "styrdonet" tror jag det hette + nått mer kommer inte ihåg vad. Kostade typ 6000-7000 kr usch. Hoppas det löser/löst sig för dig.
av Lampan
Tack för svaret!
Det har dock löst sig sedan sist... Jag bytte ut reläna märkta med ett J vid säkringsboxen...och vips så fungerade ALLt igen! 200kr/styck. Så dyrt blev det inte heller... Visade sig senare att likadana relän gick att köpa för endast 35kr/styck, men det kan vara skit samma... Jag kom billigt undan.
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]