Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JerkaIII
Hej! Jag har en 854 -95 som inte vill sarta när den blir varm.Man måste vänta 1 timme sen går den hur bra som helst. Felkoder? Jo jag har kollat men jag får inte fram några, det verkar vara blockerat på något vis.
Detta inträffar bara när man har kört mycket och gärna när det är varmt ute. Det sekundära luftinsprutningssystemet startar alltid vid dessa tillfällen. Tacksam för svar.
av *pettson*
JerkaIII skrev:Hej! Jag har en 854 -95 som inte vill sarta när den blir varm.Man måste vänta 1 timme sen går den hur bra som helst. Felkoder? Jo jag har kollat men jag får inte fram några, det verkar vara blockerat på något vis.
Detta inträffar bara när man har kört mycket och gärna när det är varmt ute. Det sekundära luftinsprutningssystemet startar alltid vid dessa tillfällen. Tacksam för svar.
Byt ut din vevaxelgivare som bråkar med dej..då startar den kall men inte varm... När bilen väl går så använder den ersättningsvärden när givaren lagt av.. Dock så går det inte att starta igen som du märkt..
:wink:

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]