Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av henkemb
hej har en volvo v70-98 som rullat cirka 36.000mil som plötsligt bara stannade . provat byta tändplatta nu går den bara när den är kall så fort den blir varm börjar den gå dåligt o sen stannar den nån som vet vad felet kan vara ??? :?: :roll: tacksam för svar...
av Fisketorp
Kan ju vara lite lurigt då du inte nämner någon felsökning.

*gnista
*bränsle
*komp

Komp är väl troligast att den inte skulle starta när den vore kall isåfall så det kan nog glömmas, eller har jag fel någon?

Somsagt det är skitsvårt att ge tips när symptomen osv inte beskrivs, ex börjar den bludra, jucka på tomgång osv eller bara stendör.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Låter som om det är en tempgivare som spökar! Har dock ingen aning om vart den sitter på de där motorerna!

//David
av Fisketorp
tempgivaren sitter väl under termostaten? eller någonannan stans i termostathuset. (hoppas jag har rätt nu) =P

visar det något onormalt på tempmätaren?

igen somsagt. har du kört den tills den dör och sedan felsökt gnista och bränsle?

gör det lite enklare tror jag
av Fisketorp
henkemb skrev:kollat bräslepump den funkar perfekt..ska kolla tempgivare skulle ju kunna vara det :)
på vilket sätt kollade du pumpen? ex om du kopplar ström till den så funkar den kanske kanon.

men när bilen blivit varm får den igen ström via sina egna kablar, kanske bränslerelät som spökar?

Så kommer det soppa framtill motorn?
av hs
min v70 startade också när den va kall sen började den hacka sist stannade den, när den kallnat startade den igen. det vaar fördelarlockat som va kasst, det fjäderbelastade kolet hade lossnat. bytte lockeet sen gick den perfekt.

Hittade 4st Njord fälgar med nya däck p[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]