Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av B4B
Länkarmens innrefäste fram sitter 2 st bultar genom ramen till länkarmsbusttnigen x 2. Är detta någon justering? :???:
Och om så är fallet bör man göra en fyrhjulsinställning om man ger sig på att byta den :?:
Behöver byta spindelleden.
av *pettson*
B4B skrev:Länkarmens innrefäste fram sitter 2 st bultar genom ramen till länkarmsbusttnigen x 2. Är detta någon justering? :???:
Och om så är fallet bör man göra en fyrhjulsinställning om man ger sig på att byta den :?:
Det är ingen justering. Det är infästningen till just länkarmen. Länkarmen ligger på utsidan och bultarna går igenom subframen och håller den bakifrån. Du behöver INTE justera nånting vid byte av spindelled.
Användarvisningsbild
av Örnen
Rätta mig om jag har fel. :???: Sitter inte länkarmen och spindelleden ihop och byts i ett paket... :?:
Länkarm komplett med spindelled. Det brukar ju vara så noga med rätt terminologi ibland... :D
Det borde inte behövas göra hjulinställning om du inte upplever att däcken slits ojämnt eller annat.
Hä ba´å byt...
Användarvisningsbild
av B4B
*pettson* skrev:
B4B skrev:Länkarmens innrefäste fram sitter 2 st bultar genom ramen till länkarmsbusttnigen x 2. Är detta någon justering? :???:
Det är ingen justering. Det är infästningen till just länkarmen. Länkarmen ligger på utsidan och bultarna går igenom subframen och håller den bakifrån. Du behöver INTE justera nånting vid byte av spindelled.
Tack för ett glasklart svar. Då är det bara att inhandla i morgon :D
Användarvisningsbild
av B4B
Örnen skrev:Rätta mig om jag har fel. :???: Sitter inte länkarmen och spindelleden ihop och byts i ett paket... :?:
Länkarm komplett med spindelled. Det brukar ju vara så noga med rätt terminologi ibland... :D
Det borde inte behövas göra hjulinställning om du inte upplever att däcken slits ojämnt eller annat.
Hä ba´å byt...
Det stämmer, där av frågan :D
Användarvisningsbild
av Örnen
Nej, egentligen vet jag att V70 modellen av din årgång har sådan konstruktion men man ska aldrig vara helt säker på något. Mig veteligt sitter ingen justering nedtill för det skulle bli väldigt konstigt men det har du ju redan fått svar på.
Användarvisningsbild
av Nexus
*pettson* skrev:
Däremot ska du inte dra åt bultarna fullt förns bilen står på hjulet i normal läge.För att bussningen ska jobba i "normal läge".
Användarvisningsbild
av ketto
grammse skrev:
*pettson* skrev:
Däremot ska du inte dra åt bultarna fullt förns bilen står på hjulet i normal läge.För att bussningen ska jobba i "normal läge".
som ja fattar så går de inte att nolla just dom länkarmarna, dom me genomgående bultar genom subframen, däremot dom andra går ju utmärkt
(har ju dom "nyare" som går genom subframen)
Användarvisningsbild
av B4B
Det är AWD och Dislarna och så var det en model till, men ja kommer inte ihåg ??:-/ vilken som har de inre fästena skruvade genom subfarmen. Och det går inte (som det framgår i "pettsons" svar) att justera någonting :-)-)
Det var tur att man viste vad man skulle ha för model när jag betällde dom i dag, annars hade jag fått fel länkarmar :-O)
Användarvisningsbild
av B4B
Det blir till att göra en fyrhjulsinställning i alla fall! :twisted: Efter moteringen sitter ratten något snett.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]