Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av manus
Hej!
Jag har som rubriken säger en 850 96 års modell som startar lätt men går bara i ca 2 sekunder sen dör den.
Startar inte utan att jag vrider av tändningen och vrider på igen sen är det samma visa tänder och går ett par sekunder sen dör den igen.
Någon som har nån ide var jag ska börja leta?
/M
Användarvisningsbild
av Claes74
manus skrev:Hej!
Jag har som rubriken säger en 850 96 års modell som startar lätt men går bara i ca 2 sekunder sen dör den.
Startar inte utan att jag vrider av tändningen och vrider på igen sen är det samma visa tänder och går ett par sekunder sen dör den igen.
/M
Låter som ett problem med immobilizern, har du provat med en annan nyckel
av *pettson*
manus skrev:japp dom är hela.
Inga andra ideer?
Har du lyssnat om bensinpumpen går? Annars startar den än så länge på resttrycket..
av Red Dragon
manus skrev:Hej!
/M
Jag hade exakt samma symptom på min V70-97. Det visade sig vara antennringen i tändningslåset som gett upp.
Simpelt enkelt att byta..

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]

Hela tiden eller bara när du gasar?

Smart energifördelning hybrid

Ok fattar då får man leva med att fu[…]