Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
Ja som rubriken säger så tappar ja laddtryck på min bil, en 850 AWD.
Bilen går hur bra som helst för övrigt förutom när turbon ska börja ladda!
Man kan höra lite grann att den laddar men inte alls samma som de va förut! Bilen är väldigt slö, händer inte speciellt mycke!
Ta man bort pluspolen på batteriet nån minut eller två så laddar bilen som den ska, men sen kan den bara sluta ladda om man kör om en bil t ex, tog bort kontakten till magnetventilen men ingen skillnad, ja förutom att motorelektroniklampan började lysa då, men de försvann efter när man tog bort plusen på batteriet!

Haft funderingar på LMM likaså men då borde ju bilen gå som en kratta (har dock inte provat de)

Motorn är en B5254T

Tacksam för svar

Mvh Ketto

PS. Felkoder har ja ej kollat för inga lampor lyser DS!
Användarvisningsbild
av Sparkz
Först har vi ett grundtryck, som är satt ganska lågt. Sen har vi magnetventilen som styrenheten kontrollerar, den funkar på samma sätt som pystrim och höjer trycket. Det finns ingen tryckgivare, utan styrenheten räknar ut trycket baserat på LMM, varvtal, spjälläge och lite annat. Om någon av de signalerna fattas stängs magnetventilen av och kvar är grundtrycket.
Om styrenheten gör så har den hittat ett fel och satt en felkod.
av lövet53
Kontrollera först att du inte har något luftläckage Slang eller dyligt som är otät vid laddtryck får du ett läckage, Och då tappar du trycket.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]