Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knäckehäxan
Bilen vill inte starta, den var bara tvärdö häromdan.
Hade kört kvällen innan utan problem, men nu ville den inte tända alls.
Skruvade av luftfiltret och tvångsmatade, och bilen startar, men går naturligtvis bara så länge tvångsmatningen varar.
Har kollat säkringar, men inte reläer, för jag har inte en aning om var dom sitter, och jag fullkomligt hatar att skruva med bilar trots, fordonsteknisk utbildning för mååååååååånga år sen.

Vad tror ni, insprutsrelä eller bensinpump, var hittar jag reläer och var/hur ska jag mäta om pumpen fungsegerar.

Bilen är en 855 -95 35"+

/jösse
Användarvisningsbild
av Claes74
Knäckehäxan skrev:Tack så många.

/jösse
Pumpen havererade på farsans 92 en gång i tiden när han hade backat halvvägs ur en parkeringsficka :D
kolla reläet först, blir ju billigare om den är trasig.
Koppla loss kablarna till pumpen och mät så du får fram ström dit, är det ström där så är det nog pumpen som e kass, ingen ström betyder reläet.
Kom bara ihåga att det inte skall vara konstant ström på pumpen om bara tändningen e på, vanligtvis så går den bara ett par sekunder efter att du slått på tänd. för att sedan aut. stängas ner och sedan återuppta sin funktion när starten går.
Användarvisningsbild
av Claes74
Knäckehäxan skrev:Har jag en el 2 pumpar på 850´n, och kan jag komma åt den/dom via skuffluckan i lastutrymmet?

/Jösse
Jag vet faktiskt inte om du har två men om den lilla pumpen i tanken (i så fall) havererade så skulle motorn gå ändå, om än lite sämre.
den stora pumpen sitter under bilen, det är den du behöver mäta
Användarvisningsbild
av Claes74
#27 skrev:Finns bara en pump och den sitter i tanken, och det finns ett kontaktstycke i lastutrymmet som du kan mäta på..
Ja sorry jag blandade ihop 945 o 855.
Användarvisningsbild
av Claes74
Knäckehäxan skrev:Har jag en el 2 pumpar på 850´n, och kan jag komma åt den/dom via skuffluckan i lastutrymmet?

/Jösse
Jepp på högersidan bakom ryggstödet på baksätet, sitter i golvet där.
du kanske får plocka bort lite luckor och fälla ryggstödet för att komma åt
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]