Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mollan
Hej !
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av universal Lambdasond från typ Mekonomen eller Biltema.
Läste av felkod på Volvo och fick fram att det var värmaren på främre lambdan som var trasig och var bara att byta.
Jag undrar om det funkar att använda en från biltema (399 spänn) till min bil V70 GLT -99, det är ju ca 1500 kr billigare än på volvo.
Det finns även en universal på Mekonomen för ca 1100 kr och då undra man ju om den är så mycket bättre än motsvarande på Biltema.

Vore mycket tacksam för tips i denna fråga då det handlar om mycket pengar ( för mig iallafall )
Användarvisningsbild
av hollan
mollan skrev:Hej !
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av universal Lambdasond från typ Mekonomen eller Biltema.
Läste av felkod på Volvo och fick fram att det var värmaren på främre lambdan som var trasig och var bara att byta.
Jag undrar om det funkar att använda en från biltema (399 spänn) till min bil V70 GLT -99, det är ju ca 1500 kr billigare än på volvo.
Det finns även en universal på Mekonomen för ca 1100 kr och då undra man ju om den är så mycket bättre än motsvarande på Biltema.

Vore mycket tacksam för tips i denna fråga då det handlar om mycket pengar ( för mig iallafall )
biltemas går nog inte på v70 inte på 850 i allafall står i katalogen om en av kablarna är röd så är de en titanium lambda o då går inte deras
av *pettson*
145r skrev:min v70-00 var det ingen röd det var 2 svarta 1 blå och en vit
Det används 3 sonder.
1v system
5v system
siemens system

söker du lite om sonder i forumet så ser du hur vi listat det många ggr förr.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]