Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ostring
Hej!

Vet någon hur man programmerar en ny fjärrlåsdosa till en 855:a. Bara dosan kostar 480:-, och på det vill bilia att man besöker verkstaden för att få dosan kodad. Redan inköpet känns surt men kan väl passera som engångsföreteelse...Vägrar dock att betala för att få den kodad.

Tacksam för tips...
av Gäst
Hej!

Jag har en Volvo 940 -95 med ett orginalmonterat "Volvo GUARD" larm...så här står det i instruktionsboken.

Programmering av ny fjärrkontroll

Samtliga fjärrkontroller som skall användas till larmet måste programmeras samtidigt (maximalt 4 fjärrkontroller).
Programmering görs på följande sätt:

STÄNG ALLA DÖRRAR, HUV OCH BAGAGELUCKA.
SLÅ PÅ OCH AV TÄNDNINGENS 5 GÅNGER INOM 10 SEKUNDER OCH LÄMNA TÄNDNINGEN PÅ DEN 5:E GÅNGEN.

TRYCK PÅ EN AV DE TVÅ KNAPPARNA PÅ RESPEKTIVE FJÄRRKONTROLL.

Första fjärrkontrollen måste programmeras inom 15 sekunder.
Övriga med maximalt 10 sekunders mellanrum.
När larmet har accepterat koden på respektive fjärrkontroll lyser dioden med fast sken ett kort ögonblick.

SLÅ AV TÄNDNINGEN OCH FUNKTIONSPROVA FJÄRRKONTROLLERNA

Hoppas att du blev hjälpt av det.

Mvh Ola
av ostring
Tackar för tipset. Jag hann dock få lösningen på probelemt från 850-klubbens forum. Jag kan konstatera att det fungera på samma sätt som på din bil. Kanske borde försöka få tag på en instruktionsbok.
--Anders
av alan
Hej har haft "problem" med min V70 sen jag köpte sen.

Hur långt borde räckviden vara för larmdosan på orginal larmet på en v70? i meter???

Heter det larm där den inte larmar med ljusd utan bara blinkar? kanske bara heter imobilazer då?

Ni förstår säkert vad jag menar.
av ryllen
Hallå!
Har upptäckt lite strul med mitt Volvo Guard larm som sitter i en Volvo 940 -95a.
Plötsligt funkade inte fjärrkontrollerna... Hux flux... Dock efter en stunds tryckande blinkade det till och det hela var löst och det funkar nu.

Till min fråga: I instruktionen står det att "Samtliga fjärrkontroller som skall användas till larmet måste programmeras samtidigt ". En av fjärrkontrollerna funkar men den andra har troligen tappat programmeringen efter förvaring med batteri som var slut. Måste jag programmera om båda fjärrkontrollerna eller räcker det om jag gör det på den som inte funkar?
Användarvisningsbild
av Sparkz
När du gör en ny programmering glömmer den gamla, så båda måste vara med. När lysdioden blinkar trycker du på den första kontrollen. Dioden lyser fast en stund för att bekräfta att den har sparat signalen. Sen börjar den blinka igen för att visa att den är redo för nästa kontroll.

IMG_2421.jpeg

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]