Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marbling
Mina "älskade" barn har slarvat bort mina enda bilnycklar..Har beställt ny tändningsnyckel som kommer idag.Men jag har ingen nyckel till immobilizern,så min fråga är;

Ngn som vet nur man kopplar förbi den så jag kan köra utan den!??Beskrivning med eller utan bilder skulle vara mkt tacksam eller tips om var jag hittar det.Så snabbt som möjligt,har varit utan bil i 4 dagar nu o det börjar bli jobbigt...

Ringde till den lokala volvo-handlaren(verkstad)som ville ha 1000:- för att koppla bort den..Ny immobilizer kostar 1263:- +1000:- för mont..+1 veckas lev.tid +ingen tid på verkstan nu i semestertider=vår semester spoilerad......

Ngn!!????..
Användarvisningsbild
av Sergej
Hej!
På grund av fel i immobilizern bilen starta inte?
av marbling
En gång till...Förstår inte vad du menar..
av marbling
Var o hämtade tändningsnyckeln i eftermiddags på volvo.Killen som jobbade med reservdelar sa att han hade fått ett brev från volvo för några år sedan att man kunde "efterköpa" en sats med 4 nycklar (till startspärren)som kunde programmeras till ens bil.

Han lyckades inte hitta detta brev men jag skulle ringa honom imorron bitti.Annars blir det verkstan på måndag för förbikoppling,vilket kan ta allt mellan 15min och 2 timmar sa dom.Tydligen ett 20-tal kablar som ska kopplas om.

Ingen?..Känns surt att ge dom ca.1000:- för att få det kopplat.
Användarvisningsbild
av Sergej
Vad är det för problemet med bilen på grund av immobiliZer ?
av marbling
???...Är inte det uppenbart?Den går ju inte att starta..Du måste ha bägge nycklarna för att den ska sparka igång...
av ab668
hvis det er start sperren som er problemet så kan den programmeres med at du vris tenningen på 8 eller 10 ganger. la den stå på siste gangen osv...

kanikke dette helt men det burde vel være noen her som kan det???

det skal være en simpel sak...
av marbling
Bilen är fixad..Hade den hos Volvo idag som kopplade förbi startspärren.Hade inget val eftersom ingen här hade ngn info.

Kostade 741:- o tog en knapp timme.
av andezon
Lite sent att svara men kanske någon annan kan ha hjälp av detta.

Skruva bort ljudvallen på förasidan titta upp under denna, vanligast är att immon sitter upp jämte rattaxeln på vänster sida (en svart dosa med vit klisterlapp på) från immon går det massor av svarta kablar följ dessa så kommer man till 3st kontaktstycken. på det ena kontaktstycket sitter det två rosa kablar, koppla ihop dessa. på det andra kontaktstycket sitter det två styck blå-röda kablar koppla ihop dessa, på samma kontaktstycke sitter det två grön-röda kablar, (grövre) koppla även ihop dessa, ev med scotchloock ( eller hur det nu stavas), det tredje kontaktstycket behöver du inte bry dig om !

vips så har du kopplat förbi immon! :D
av star_figge
andezon skrev:Lite sent att svara men kanske någon annan kan ha hjälp av detta.

Skruva bort ljudvallen på förasidan titta upp under denna, vanligast är att immon sitter upp jämte rattaxeln på vänster sida (en svart dosa med vit klisterlapp på) från immon går det massor av svarta kablar följ dessa så kommer man till 3st kontaktstycken. på det ena kontaktstycket sitter det två rosa kablar, koppla ihop dessa. på det andra kontaktstycket sitter det två styck blå-röda kablar koppla ihop dessa, på samma kontaktstycke sitter det två grön-röda kablar, (grövre) koppla även ihop dessa, ev med scotchloock ( eller hur det nu stavas), det tredje kontaktstycket behöver du inte bry dig om !

vips så har du kopplat förbi immon! :D
Dom här kablarna som ska kopplas ihop, ska dom klippas av förts? I så fall så har man ju tex helt plötsligt 4 blå-röda ändar, eller ska dom bara skalas upp och bryggas?

Tack på förhand.
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]