Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tribal
Tjena, ja ni hörde rätt! min servicelampa blinkar, hur normalt är det då? Den ska ju lysa med fast sken vad jag sett i mina tidigare bilar hah..försökte nolla den via diagnostikuttaget, när jag hade skrivit in alla koder så ska den blinka snabbt några ggr men det kommer inga blink!

Nån som har svaret...första gången det inte funkat för mig

Såg att en annan skrev om liknande problem men han fick ju blinket och felkoden 1-1-1!

Efter jag slått in 4-1-5-1 så släcks lampan, väntar en liten stund sen lyser lampan till och slocknar. Bara en blink efter typ 30 sek efter det att jag skrev in koden.

Det roliga är att en av gångerna jag gjorde det startade jag bilen och lampan var släckt! Jag bara YES! nu slipper jag den! Då tänkte jag att då åker jag en sväng bara för att vara säker på att den är släckt, låter den stå på tomgång i 1-2 minuter inga problem den lyser inte alls. Jag lägger i växeln och kör 1 meter och då börjar den blinka. Glappp?

Frustrerad!!

Tacksam för alla svar
av *pettson*
Tribal skrev:Tjena, ja ni hörde rätt! min servicelampa blinkar, hur normalt är det då? Den ska ju lysa med fast sken vad jag sett i mina tidigare bilar hah..försökte nolla den via diagnostikuttaget, när jag hade skrivit in alla koder så ska den blinka snabbt några ggr men det kommer inga blink!

Nån som har svaret...första gången det inte funkat för mig

Såg att en annan skrev om liknande problem men han fick ju blinket och felkoden 1-1-1!

Efter jag slått in 4-1-5-1 så släcks lampan, väntar en liten stund sen lyser lampan till och slocknar. Bara en blink efter typ 30 sek efter det att jag skrev in koden.

Det roliga är att en av gångerna jag gjorde det startade jag bilen och lampan var släckt! Jag bara YES! nu slipper jag den! Då tänkte jag att då åker jag en sväng bara för att vara säker på att den är släckt, låter den stå på tomgång i 1-2 minuter inga problem den lyser inte alls. Jag lägger i växeln och kör 1 meter och då börjar den blinka. Glappp?

Frustrerad!!

Tacksam för alla svar
Ingen aning om vilken modell eller årsmodell du refererar till. Men av koden att döma så är det en årsmodell upp till 95.
Nåt är väldigt fel. Du ska få ett flimrande svarsblink, den ska blinka jättefort alltså.
Får förutsätta att du gjort såhär..
satt i kabeln trycker 4ggr.. väntar på att lampan tänds.. när den tänds.. trycker du 1 gång.. när den tänds trycker du 5 ggr.. när den tänds trycker du 1 gång och då tar det några sekunder så svarar den med att flimmra..?

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]