Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mitza
Någon som vet vad c70 klarglas strålkastare kostar i dagens läge?

mvh robert
Användarvisningsbild
av Nexus
ska förbi bilia idag kan höra med de om pris på ÄKTA KLARGLAS.... återkommer med pris om ingen annan hinner före.
Användarvisningsbild
av Claes74
grammse skrev:ska förbi bilia idag kan höra med de om pris på ÄKTA KLARGLAS.... återkommer med pris om ingen annan hinner före.
Är de mer äkta ju dyrare de är?
Tillhör du gruppen människor som tror Volvo har en helt egen fabrik för exklusiv tillverkning av strålkastare till just deras bilar?
Ofta så tillverkas delarna av ett fåtal tillverkare och även företag som tillverkar "Volvo original" säljer samma delar under annat namn och då ofta (men inte alltid) billigare.
Nu menar jag inte att man alltid skall köpa det billigaste utan ibland så är det bättre med original men man skall inte betala mer än man behöver.
Vad man "behöver" är dock upp till var och en.

Poängen i detta inlägget är att det inte alltid är bättre för att det står Volvo original på kartongen men du kan vara säker på att det nästan alltid är dyrare. :wink:
av mitza
Det här med Äkta tror jag menas med att det finns ju andra volvo s70 klarglas på marknaden som inte ser ut som Dem jag menar. http://www.garaget.org/?car=25317&image=337092 Dessa vill jag ha. dessa tror jag är grammses syn på oäkta : http://www.garaget.org/?car=26064&image=429668.

grammse skrev:ska förbi bilia idag kan höra med de om pris på ÄKTA KLARGLAS.... återkommer med pris om ingen annan hinner före.
Super :D
Användarvisningsbild
av Fraz
Inte skall du ha så tråkig ton mot grammse, claes74
Han vill ju bara ge dig ett pris på glasen som säljs av volvo.
Sen kan det vara STOR skilnad på prylar som volvo säljer och dom från styling butikerna då det värkar som att priset spelar en stor roll i konkurans syfte, men kvaliten är lite sisådär
Användarvisningsbild
av Nexus
jag Pm :ar mitza om prisuppgift . tänker ej ta någon diskution här................

Den som löser livslängdsproblemet hos Li[…]

Service Peugeot 107 2007

I går var jag och pressade ur det gamla lagr[…]

Idag har jag bokat tid för service. Classic s[…]

XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]