- lör 01 mar 2008, 23:18
#176968
Hej!
Jag har råkat ut för ett jobbigt problem med min ny införskaffade 850 GLT 97. Troligen åker den in på en certifierad verkstad så fort som det är möjligt, men jag tänkte först höra om ni hade något tips.
Det hela började med att bilen, efter att ha stått oanvänd ungefär en vecka, inte ens gick att öppna med centrallåset. Jag starta med kablar och köpte direkt ett nytt batteri och stoppade i. Efter att jag kört med det nya batteriet i en vecka började lamda lampan lysa, jag strunta i det för tillfället.
Körde ungefär en vecka till sen var bilen helt död igen, bilen hade då stått ungefär 2 dagar. Nu började jag bli lite fundersam så jag fick hit en bekant som kollade om generatorn laddade som den skulle, vilket den gjorde (låg på 13,9 V). Vi kollade sedan på dragkroken då han trodde att någon sladd kunde vara sönder och ligga emot jord där. Det gjorde det också så jag bytte elkontakt och drog ny kabel. Efter det laddade jag upp batteriet och lät bilen stå.
Så idag två dagar senare är det helt slut igen, inget centrallås, ingenting.
Har ni någon kommentar eller tips? Vad tror ni en undersökning på Volvo skulle kosta?
Tack på förhand,
Henrik
Jag har råkat ut för ett jobbigt problem med min ny införskaffade 850 GLT 97. Troligen åker den in på en certifierad verkstad så fort som det är möjligt, men jag tänkte först höra om ni hade något tips.
Det hela började med att bilen, efter att ha stått oanvänd ungefär en vecka, inte ens gick att öppna med centrallåset. Jag starta med kablar och köpte direkt ett nytt batteri och stoppade i. Efter att jag kört med det nya batteriet i en vecka började lamda lampan lysa, jag strunta i det för tillfället.
Körde ungefär en vecka till sen var bilen helt död igen, bilen hade då stått ungefär 2 dagar. Nu började jag bli lite fundersam så jag fick hit en bekant som kollade om generatorn laddade som den skulle, vilket den gjorde (låg på 13,9 V). Vi kollade sedan på dragkroken då han trodde att någon sladd kunde vara sönder och ligga emot jord där. Det gjorde det också så jag bytte elkontakt och drog ny kabel. Efter det laddade jag upp batteriet och lät bilen stå.
Så idag två dagar senare är det helt slut igen, inget centrallås, ingenting.
Har ni någon kommentar eller tips? Vad tror ni en undersökning på Volvo skulle kosta?
Tack på förhand,
Henrik