Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag gjorde en motortvätt och varmkörde motorn i några minuter efteråt , inga problem.Tänkte ta en runda med bilen,den startar fint,kör cirka 200meter och får ett mycket kort stopp på motorn, kör ytterligare 100 meter varefter den stendör. Går inte att få motorn att tända mer.Bogsering hem.Inga felkoder.Nya tändkablar, ny rotor, nytt lock och nya tändstift dittsatta för två dagar sedan.Jag har blåst rent från kvarvarande fukt.Det verkar vara gnista.Stiften lossade ej sura.Men motorn går ej att starta. Skall besikta bilen imorgon torsdag. Någon som kan ge mig en ledtråd hur jag skall lösa detta ikväll.Bilen är en 855:a 2,5l 1995 års modell. Mycket tacksam om någon orkar svara ikväll. MVH Leonardo
Skulle våga gissa på den omtalade "Kamaxelgivaren" är den trasig så är det omöjligt att starta bilen. Går ej heller att dra igång den.
Har förmodligen exakt samma fel på min V70 GLT. Den totalvägrar att starta. Kamaxelgivaren sitter intill fördelarelocket. Ett halvstort lock med två torxskruvar.
Kolla så du inte fått in fukt i givaren.

De förväntar sig att nå över […]

XC70 2016

fattade jag rätt? länkarmsbussningar B[…]

Rotskyddsgarantin gäller vad jag först&[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]