Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jak
Hej
Idag när jag skulle starta bilen tände den till och stannade sen var den död. Säkringarna hela och pumpen surrar.
Var ska jag börja felsöka på och kolla själv.
Tacksam för hjälp.
av *pettson*
jak skrev:Hej
Idag när jag skulle starta bilen tände den till och stannade sen var den död. Säkringarna hela och pumpen surrar.
Var ska jag börja felsöka på och kolla själv.
Tacksam för hjälp.
Skifta till din reservnyckel. Det verkar som om din startspärr är i.. Då tänder bilen till sen är den död..
av jak
Klockrent tips Pettson provade andra nyckeln på lunchen bilen startade direkt, Var på volvo ska tillbaka på fredag för omprogramering av nyckel ca 600:-
funkar det ej så blir det ny nyckel kostar några tusen. Nog är det tråkigt att allt med elektronik kostar så mycket men två nycklar är väl ett måste om den ena strejkar.
Stort tack
av *pettson*
jak skrev:Klockrent tips Pettson provade andra nyckeln på lunchen bilen startade direkt, Var på volvo ska tillbaka på fredag för omprogramering av nyckel ca 600:-
funkar det ej så blir det ny nyckel kostar några tusen. Nog är det tråkigt att allt med elektronik kostar så mycket men två nycklar är väl ett måste om den ena strejkar.
Stort tack
Problemet är att volvo inte berättat att nycklarna laddas via radiovåg. Alltså.. hänger en nyckel på väggen i flera år är nyckeln värdelös, den har då laddat ur.
Enligt volvos egna manualer måste nycklarna användas då och då för att återladdas innan laddningen tar slut. Nycklarna är kondensatorladdade och spänningen är till för att chippet ska kunna vakna till och svara på anrop ifrån tändlåset.
Förardisplay xc40 -23.

Ganska nybliven ägare till en xc40 elbil -23.[…]

XC70 2016

Står i begrepp att (ev) köpa en XC70-16[…]

Har samma ryckiga problem...hur löste det sig[…]

Idag passerade den 43k mil :party: IMG_9538.J[…]