Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Funderat på att koppla in Volvos original cd-växlare i min S70 -98, kollade idag så att kablaget låg framdraget och det gjorde det. Men enligt vad jag förstod så ska den monteras "stående" på vänster sida, men går det att få tag på den klädselbit som man ersätter den befintliga med eller är det så att man måste riva ner klädseln, varje gång man ska tex byta skiva i kassetten? Längden på den kabel som låg framdraget, TROR jag inte räcker att dra upp till hatthyllan.
Någon som vet????
Användarvisningsbild
av Sparkz
På V70 ersättar man locket över baljan mot en förhöjd med lucka för växlaren. Kan inte komma ihåg om jag har sett nån S med växlare där... Under hatthyllan är ju bekvämare när man har fullt med packning i bak. jag har växlaren under luckan i mitten på min 855 och det känns som man lyssnar på samma 6 skivor i ett år innan man orkar byta...
Användarvisningsbild
av lellec56
Sparkz skrev:På V70 ersättar man locket över baljan mot en förhöjd med lucka för växlaren. Kan inte komma ihåg om jag har sett nån S med växlare där... Under hatthyllan är ju bekvämare när man har fullt med packning i bak. jag har växlaren under luckan i mitten på min 855 och det känns som man lyssnar på samma 6 skivor i ett år innan man orkar byta...
Kollar man i Vadis, så ser man de konsoller som ska användas och de verkar vara för stående montering, då tycker jag att det är konstigt att det inte ska finnas en ersättningspanel på vänster sida i bagagen. Visst man kan ju lägga växlaren i reservhjulsbaljan, men det förutsätter ju att man har ett sk nödhjul, jag har ett som ligger på original alufälg.
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]