Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oaw
Hej!

Min s70 gick perfekt tills den helt plötsligt en dag bara stannade efter att den gått ca 2 minuter. Efter omstart hackade motorn lite och stannade igen. Efter några sådana försök gick den bättre och bättre. När den blev varm gick den fint, båra några små ryckningar vid påfrestning.

När den blev kall upprepades problemet.

Enligt verkstaden har man kört den i Volvos dator men inga felkoder visas....

17400 mil S70 -98 2,4 l motor 140 hkr

VAD ÄR FELET SNÄLLA HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!

MVH

O
av patrix
Svårt att säga. Det kan vara så mycket olika saker. Själv hade jag liknande problem med min S70. Det var helt hopplös att starta ibland. Oftast vid kallt väder, eller efter det att man kört en kort bit med kall motor. Inga felkoder heller. Men så en dag så tändes Check Engine-lampan och jag lämnade in bilen och fick då Lambda-sonden utbytt.
Så den kan det va... eller luftmassemätarn, eller trotteln, eller bränslfiltret eller vevhusventilationen eller...
av *pettson*
dassharen skrev:Prova med att koppla loss lmm och se vad som händer, själv fick jag inte några felkoder när lmm var kass.
140hk modellen har ingen massmätare. Den har en lufttempgivare och mapsensor endast.
XC70 2016

En annan sak jag kom på jag glömt fr&ar[…]

Bytte idag med mha verktyg från Amazon. B&[…]

Hej igen Mazzokie! Prova med: "Välj dit[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av litium[…]