Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
Tänkte göra det på mitt härke, är det nåt speciellt man ska tänka på eller är det bara skruva av det gamla, på med det nya och vara glad?
av *pettson*
Mikael G skrev:Tänkte göra det på mitt härke, är det nåt speciellt man ska tänka på eller är det bara skruva av det gamla, på med det nya och vara glad?
Pratar vi undre momentstag? eller övre? Pratar vi om motorstagen eller om det bilprovningen kallar för allt möjligt? (parallellstagen som även kallas momentstag av SBP). jaja.. hursomhelst.. köp och byt inga av dom kräver nåt speciellt.
av Mikael G
*pettson* skrev:
Mikael G skrev:Tänkte göra det på mitt härke, är det nåt speciellt man ska tänka på eller är det bara skruva av det gamla, på med det nya och vara glad?
Pratar vi undre momentstag? eller övre? Pratar vi om motorstagen eller om det bilprovningen kallar för allt möjligt? (parallellstagen som även kallas momentstag av SBP). jaja.. hursomhelst.. köp och byt inga av dom kräver nåt speciellt.
Vi pratar om en sån här ledad historia som sitter undertill.

Bild
av *pettson*
Mikael G skrev:
*pettson* skrev:
Vi pratar om en sån här ledad historia som sitter undertill.

Bild
Vi pratar undre momentstag till motorn. Köp en ny och byt bara.. En ny betingar 418.75kr på autoexperten. Du kommer att få en bil som är som ny att köra iväg med.
av Mikael G
*pettson* skrev:Vi pratar undre momentstag till motorn. Köp en ny och byt bara.. En ny betingar 418.75kr på autoexperten. Du kommer att få en bil som är som ny att köra iväg med.
Låter bra det! :)
av Mikael G
Nu har jag bytt momentstaget och satt dit ett nytt fint, det blev bättre men inte så bra som jag hade hoppats på. Sen har jag fått vibrationer i bilen på tomgång och strax över 1000 varv. Visst är det mer stuns i nya bussningarna men det borde väl inte påverka så? Jag lyfte bara bilen på ena sidan och kröp under och böt. Jag funderar på om bilen kanske skulle stått plant när man drog åt bultarna som går igenom själva bussningarna :???:
av *pettson*
Mikael G skrev:Nu har jag bytt momentstaget och satt dit ett nytt fint, det blev bättre men inte så bra som jag hade hoppats på. Sen har jag fått vibrationer i bilen på tomgång och strax över 1000 varv. Visst är det mer stuns i nya bussningarna men det borde väl inte påverka så? Jag lyfte bara bilen på ena sidan och kröp under och böt. Jag funderar på om bilen kanske skulle stått plant när man drog åt bultarna som går igenom själva bussningarna :???:
Att du fått mera vibrationer beror inte på det staget. Däremot är det så att med mera stabil infästning av motorn så överförs mera till chassiet.
Är övre motorfästet okej?.. Det yttre byts ju i minut och parti.. men hur många kikar på den INRE mot kupen? Den är inte alltid så vacker..
av Mikael G
*pettson* skrev:Att du fått mera vibrationer beror inte på det staget. Däremot är det så att med mera stabil infästning av motorn så överförs mera till chassiet.
Är övre motorfästet okej?.. Det yttre byts ju i minut och parti.. men hur många kikar på den INRE mot kupen? Den är inte alltid så vacker..
Jag har kontrollerat det övre ockulärt men det såg rätt okej ut så men det är ju en piss i havet att byta kostnadsmässigt så jag tänkte byta det ändå. Jag är mer nyfiken på det inre, hur kommer man åt det och hur mycket kostar ett sånt?

M v h
/
Micke
av *pettson*
Mikael G skrev:
*pettson* skrev:Att du fått mera vibrationer beror inte på det staget. Däremot är det så att med mera stabil infästning av motorn så överförs mera till chassiet.
Jag har kontrollerat det övre ockulärt men det såg rätt okej ut så men det är ju en piss i havet att byta kostnadsmässigt så jag tänkte byta det ändå. Jag är mer nyfiken på det inre, hur kommer man åt det och hur mycket kostar ett sånt?

M v h
/
Micke
Det inre kostar som det nedre ungefär och demonteras efter det att an lossat plasten under rutan. Utförandet har ändrats just för att man fick så mycket vibrationer. Har inte sett den på annat ställe än volvo..
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]