Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Jag var på volvo och skulle köpa 4 nya bultar till hjullagret
men dom gick inte att köpa lösa!Man var tvungen att köpa hela hjullagersatsen! :x
Sen skulle dom ha 459:- :-O) för kuggkransen!
Är det nån som vet var man kan få tag på skruvarna löst?
Det går väl inte med vilken skruv som helst antar jag ??:-/
av *pettson*
sylta skrev:Jag var på volvo och skulle köpa 4 nya bultar till hjullagret
men dom gick inte att köpa lösa!Man var tvungen att köpa hela hjullagersatsen! :x
Sen skulle dom ha 459:- :-O) för kuggkransen!
Är det nån som vet var man kan få tag på skruvarna löst?
Det går väl inte med vilken skruv som helst antar jag ??:-/
Gå nu in vackert och be honom/ henne att utföra sitt jobb.
Bultarna heter 1387892 OCH säljs lösa..jag blir så trött på att inget går att handla löst enligt reservdelar på många ställen..
Vad gäller kuggkransen har jag tidigare förklarat att det är dumt att handla en krans överhuvudtaget. Då en NY KNUT kostar 698kronor på biltema och den har utmärkt kvalitet.. Där får du en ny knut med en sån tandring redan monterad samt ny damask och nytt fett till knuten. Allt i samma kartong monteringsfärdigt..
Då känns 459kr för en tandring PLUS att du ska ha ett speciellt lim (anreoblim) väldigt dyrt iallafall...
av sylta
Tack för svaret!Jag får prova igen med artikelnumret borde dom ju kunna
lösa det :) Det var både en hon och en han som knappa på datorn utan att lyckas nåt vidare bra (PO)
Får nog överväga drivknut på biltema limmet går väl på lika mycke om det inte medföljer ringen!
Senast redigerad av 1 sylta, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
sylta skrev:Tack för svaret!Jag får prova igen med artikelnumret borde dom ju kunna
lösa det :) Det var både en hon och en han som knappa på datorn utan att lyckas nåt vidare bra (PO)
Får nog överväga drivknut på biltema limmet går väl på lika mycke om det inte med följer ringen!
aneroblim en flaska (som du ska ha typ 10 droppar av) kostar ca 150 spänn. Det medföljer ingenting alls till ringen.
av sylta
Nu har jag vart på ett andra besök på volvo idag :evil: och även ett besök på mekonomen!
Och nu fick jag mina skruv när jag hade numret med mig!Tack igen
av *pettson*
sylta skrev:Nu har jag vart på ett andra besök på volvo idag :evil: och även ett besök på mekonomen!
Och nu fick jag mina skruv när jag hade numret med mig!Tack igen
Se där ja så konstigt det kan bli.. att kunden ska ha med sej artikelnumret in.. *Suckar..

Hej! Yttre damask på drivknut bak är sk[…]

Tack skall ni ha, Slog in följande exempel p&[…]

Tack för tips. Det blev vanlig bränslesl[…]

99% att det är batteriet.