Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CP2
Var på Biliia i Lund och beställde mig en ny nyckel. Bilen levererades till mig med bara en nyckel/larmdosa nämligen. Kostade ju bara 2025.- som hittat! :cry:

Nåväl, jag får en extra nyckel åtminstone!
av Kena
Hejsan!
Håller med dej, det är snuskigt dyrt, har väl att göra med konkurrensen kan man tänka.
Undrar bara vad du har för erfarenhet av privatimport när det står "aldrig mer privatimport"
av DrEvilBoy
Var det bara nyckeln du fick för den summan eller ingick det en extra larmdosa i priset?
Användarvisningsbild
av CP2
Bara nyckeln och arbete. Jag har en extra dosa redan köpt här via forumet som Bilia sagt de ska programmera om och det ska ingå i priset. Misstänker priset med larmdosa skulle vara en bra bit högre!
Användarvisningsbild
av CP2
Uppdatering!

Har idag hämtat mina nya nycklar (jag beställde en men fick genom ett misstag från Bilias sida två nycklar) och fått mina larmosor och nycklar omprogrammerade! Fick även konstaterat attt det inte SKA sitta ett sportsystem med dubbla pipor på kärran (jag som inbillat mig alla AWD var sådana...) och då frågar man sig vad den som satt på annat system kan ha hittat på under huven...... :?: och att färddatorn beter sig konstigt efter nollning av felkoder och att klockan behöver ställas in igen.

Dessutom blev det hela över 300.- billigare an vad som sagts. :mrgreen:
av alan
Grattis

Hur långt bort kan du stå från bilen och låsa eller låsa upp bilen med fjärren. Jag måste nämligen nästan skrapa kontrollen mot rutan för att den ska funka trotts att jag har bytt batteri..
Användarvisningsbild
av CP2
Avståndet kan väl vara en 5-6 m nånting?
av Kena
Hmm....min räcker 20-30m....batteri?? någon har haft problem med antennen sök på forumet, tror de bytte så funkade det
av DrEvilBoy
Lånar tråden lite :
Har kommit över en fjärrdosa. Måste man lämna in den på volvo för omprogrammering eller är det något man kan göra själv?
Antar att Volvo tar hutlöst betalt för att programmera om dosan. :roll:
Användarvisningsbild
av CP2
Är rädd för att du måste låta Volvo programmera om. Dosan måste vara "inlagd" i bilens dator typ.....
Hög tomgång B230FK

Kan vara dålig jord. Jättevanligt fel s[…]

Volvo går dåligt så det gö[…]

Tysta sommardäck V90

Överlag är personliga omdömen av d&[…]

Tackar för tips! Diagnosverktyg är inf&o[…]