Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Igotn855
JAg fick fram en felkod förut på min 855 94, nu är prylen bytt och bilen går som en klocka. Men det går icke att nollställa felkoden. Vad ska jag göra? hjälp mig!
Användarvisningsbild
av Phantom
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=16&t=2941 Har du gjort som det står i denna länk?

När väl alla eventuella felkoder lästs av och noterats bör de raderas från styrenheten.
Felkoderna kan inte raderats utan att alla felkoder blinkat minst 1 gång och att den första i serien visats igen. Låt kabeln sitta kvar i valt stift och stäng av och sätt på tändningen.
Tryck ner testknappen i ca 5 sek.
Då ska dioden börja blinka för att övergå till ett fast sken. När det fasta skenet kommer tryck ner testknappen i ytterligare 5 sek.
Lysdioden slocknar då.
Stäng av tändningen och kontrollera att alla felkoder har raderats genom att sätta på tändningen igen och trycka på testknappen 1 sek.
Felkoden ska då vara 1-1-1 Inget fel upptäckt. Om någon annan kod visas så anteckna den och utför raderingen igen.
av commodore68
Har haft samma problem, prova med att inte slå av tändningen när du läst av felkoderna!!!!! Prova att radera direkt!!!! Funka på min -94a.....//P-A//

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]