- fre 18 jan 2008, 19:14
#166614
850-93 20v 2.0 import
felet:
börjar rycka o går dåligt efter den blivit varm oftast,
mer gas = mera blödder stannar jag så är det låg tomgång och tillslut lägger den av oftast..
sen är bogsera igång den ett måste, och sen köras ryckigt en stund på motorväg tills den går bra igen..
men sen samma visa varje dag..nu vill den inte bogseras igång heller blöddrar o luktar illa bara..
sen en till konstig grej att när man vrider på tändningen o försöker återstarta den
så låter ett högt klonk från motorn (tvärstannar) och sen börjar den om igenigen.. ca varje 3-5 sekund
låter hela tiden som bilen vill starta annars borsett från klonket ..bytt tändstift för nåra veckor sen med men dom nya är nog kolsvarta igen..
nån som vart med om nåt liknande? kom gärna med tips o trix!
lamdasond mäteren har börjat lysa med.
MVH
felet:
börjar rycka o går dåligt efter den blivit varm oftast,
mer gas = mera blödder stannar jag så är det låg tomgång och tillslut lägger den av oftast..
sen är bogsera igång den ett måste, och sen köras ryckigt en stund på motorväg tills den går bra igen..
men sen samma visa varje dag..nu vill den inte bogseras igång heller blöddrar o luktar illa bara..
sen en till konstig grej att när man vrider på tändningen o försöker återstarta den
så låter ett högt klonk från motorn (tvärstannar) och sen börjar den om igenigen.. ca varje 3-5 sekund
låter hela tiden som bilen vill starta annars borsett från klonket ..bytt tändstift för nåra veckor sen med men dom nya är nog kolsvarta igen..
nån som vart med om nåt liknande? kom gärna med tips o trix!
lamdasond mäteren har börjat lysa med.
MVH