Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BertilM
Jag har problem med imma på alla sidorutor i min V70 -99.
Har provat alla inställningar men det är hopplöst att få bort.
någon som har ett förslag på hur jag ska göra????? ??:-/ ??:-/
Användarvisningsbild
av WestCoast
har samma problem, byte filter ganska nyligen oxå..
av *pettson*
WestCoast skrev:har samma problem, byte filter ganska nyligen oxå..
Det är ett originalproblem.. Det är för att det inte cirkulerar luften så bra där bak. Det finns en fläktsats att köpa som suger ut luften ur bilen nere vid luftutsläppen som är original. Detta för att öka cirkulationen i bilen.
av Kena
Vattnet kommer någonstansifrån, åker ni många i bilen så är det "flås" från dina medpassagerare. Kolla annars om mattorna är blöta, kanske läcker det glykol eller bara blöta golvmattor. Ett tips är att köra kupefläkten manuellt med lite mer fart än du behöver, kör du den i auto varvar den ned när värmen når det den temp du ställt in den på. Den där extrafläkte är ju lite löjlig tycker jag, den kompenserar bara luftflödet som kupefläkten skulle gett om den inte varvat ned.
av christer.d
*pettson* skrev:
WestCoast skrev:har samma problem, byte filter ganska nyligen oxå..
Det är ett originalproblem.. Det är för att det inte cirkulerar luften så bra där bak. Det finns en fläktsats att köpa som suger ut luften ur bilen nere vid luftutsläppen som är original. Detta för att öka cirkulationen i bilen.
vad är det för fläkt det har jag ej hört om finns det att köpa på volvo butiker berätta mer ev bild.
av *pettson*
Kena skrev:Vattnet kommer någonstansifrån, åker ni många i bilen så är det "flås" från dina medpassagerare. Kolla annars om mattorna är blöta, kanske läcker det glykol eller bara blöta golvmattor. Ett tips är att köra kupefläkten manuellt med lite mer fart än du behöver, kör du den i auto varvar den ned när värmen når det den temp du ställt in den på. Den där extrafläkte är ju lite löjlig tycker jag, den kompenserar bara luftflödet som kupefläkten skulle gett om den inte varvat ned.

Tanken är ju god i det du säger.. men hur du skulle få kupefläkten att trycka luften igenom kupen ut i bagagen med bibehållen fart för att inte avkondensera på vägen?.. Det skulle innebära storm för dom som sitter fram..
Lösningen blev evakueringsfläktar som suger ut för att styra luftströmmen bakåt.
av catoo
Evakueringsfläkten är ju enbart för v70, dvs kombibil... Jag har en 850, med samma irriterande problem... Ingen möjlighet till bättre luftgenomströmmning i den?
av Kena
Tanken är ju god i det du säger.. men hur du skulle få kupefläkten att trycka luften igenom kupen ut i bagagen med bibehållen fart för att inte avkondensera på vägen?.. Det skulle innebära storm för dom som sitter fram..
Lösningen blev evakueringsfläktar som suger ut för att styra luftströmmen bakåt.

Det extrafläkten gör är ju bara att kompensera för det uteblivna flödet från kupefläkten, eller hur?
Så varför skulle det isf. Storma därframme?
Också undrar du hur kupefläkten skulle kunna trycka luften genom kupen "med bibehållen fart", nej det gör den ju inte eftersom den varvar ned när det blir varmt i bilen och det är då kondenseringen på bakrutorna sätter igång. Man rekommenderar därför att sätta in en x-trafläkt.....varför inte bara köra kupefläkten manuellet med ett högre flöde???? det stormar väl inte mer för att den går i manuellet än i auto

Lägger till en bild. Vad sitter där inn[…]

Generator laddar ej batteriet

Det kanske den gör, testar väl att l&oum[…]

Nästa elbil från Volvo?

Zeekr går upp till 900V på många[…]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par[…]