Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GixxerTina
Hejsan alla, jag har fått tips om att kolla mitt variabla insug på min nyinköpta 850 glt 93, hur kolla rjag detta smidigast?? länka gärna med lite bilder då jag inte riktigt vet var insuget sitter!!

Tack på förhand och önskar alla ett gott nytt år och massor av tips när jag tittar in här igen efter nyårsfirandet!

/Tina
av *pettson*
GixxerTina skrev:
grammse skrev:http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=25239
Fanns inga bilder där.
Ingen som kan visa på en bild var det sitter så jag vet vad det är jag ska kolla efter please.

Tina
titta uppifrån på insuget.. Du ser en led som ska kunna röra sej. Sätt in handen under och varva.. eller kika ovanifrån.. rör den sej?
Användarvisningsbild
av Nexus
bild på insug inringad

Bild
av GixxerTina
grammse skrev:bild på insug inringad

Bild
tack grammse, har nu kollat och varvat upp motorn men ingenting rör sej under "insuget" nåt man kan smörja upp eller nåt? mvh
av *pettson*
GixxerTina skrev:
grammse skrev:bild på insug inringad

Bild
tack grammse, har nu kollat och varvat upp motorn men ingenting rör sej under "insuget" nåt man kan smörja upp eller nåt? mvh
Om problemet kan vänta en vecka eller nåt så har jag ett löst insug som jag tänkte fota och visa på.. Men som det är just nu så målar jag och sätter nya foder i två rum.. :wink: Ärligt så fotar jag hellre men sambon samtycker troligen inte..
Användarvisningsbild
av Nexus
[pettson*"]
Ärligt så fotar jag hellre men sambon samtycker troligen inte..[/
Vill hon ej vara med på bild?? :roll: :lol: :lol:
av *pettson*
grammse skrev:[pettson*"]
Ärligt så fotar jag hellre men sambon samtycker troligen inte..[/
Vill hon ej vara med på bild?? :roll: :lol: :lol:
Jo det är inte problemet.. men rummen blir stillastående och det lär jag väl bli hängd för..
För min del går jag gärna ut i garaget och pysslar och fotar. :-)-)

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]