Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tresfjord
Hej ! Finns det nån i göteborg som kan släcka min servicelampa på min s70 - 98 ? Till en billig penning typ nån som ligger på en sån där obd eller vad det heter ? mvh Börje tel: 0768502457
av christer.d
tresfjord skrev:Hej ! Finns det nån i göteborg som kan släcka min servicelampa på min s70 - 98 ? Till en billig penning typ nån som ligger på en sån där obd eller vad det heter ? mvh Börje tel: 0768502457
enkelt håll in trippel knappen vrid nyckeln till startläge håll in trippel knappen rills swevice lampan börjar blinka släpp tripel knappen slå av tändningen sen starta bilen då är den nollat och börjar räkna på nytt.
gott nytt år
av christer.d
christer.d skrev:
tresfjord skrev:Hej ! Finns det nån i göteborg som kan släcka min servicelampa på min s70 - 98 ? Till en billig penning typ nån som ligger på en sån där obd eller vad det heter ? mvh Börje tel: 0768502457
enkelt håll in trippel knappen vrid nyckeln till startläge håll in trippel knappen tills service lampan börjar blinka släpp tripel knappen slå av tändningen sen starta bilen då är den nollat och börjar räkna på nytt.
gott nytt år
Användarvisningsbild
av Phantom
christer.d skrev: enkelt håll in trippel knappen vrid nyckeln till startläge håll in trippel knappen tills service lampan börjar blinka släpp tripel knappen slå av tändningen sen starta bilen då är den nollat och börjar räkna på nytt.
gott nytt år
Jag skulle inte tro att det fungerar på en -98 S70, utan det krävs apparat att släcka den med.

Hade du bott i sthlm hade jag kunnat hjälpa dig :)
av christer.d
Phantom skrev:
christer.d skrev: enkelt håll in trippel knappen vrid nyckeln till startläge håll in trippel knappen tills service lampan börjar blinka släpp tripel knappen slå av tändningen sen starta bilen då är den nollat och börjar räkna på nytt.
gott nytt år
Jag skulle inte tro att det fungerar på en -98 S70, utan det krävs apparat att släcka den med.

Hade du bott i sthlm hade jag kunnat hjälpa dig :)
konstigt min bil är en 98 v70 som räknas som en 99 enligt volvo försäljning
men i reg beviset står det års 98
Användarvisningsbild
av Sparkz
99 kom en ny motor utan gasvajer och med rundare plastkåpa på toppen, tillsammans med nytt motorstyrsystem, CAN-bus och sånt. På dem släckar man lampan med trippmätarknappen.
Det är vad som gäller, inte årsmodellen på pappret. Här kan du kolla årsmodellen i VIN-koden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=20629
av christer.d
Sparkz skrev:99 kom en ny motor utan gasvajer och med rundare plastkåpa på toppen, tillsammans med nytt motorstyrsystem, CAN-bus och sånt. På dem släckar man lampan med trippmätarknappen.
Det är vad som gäller, inte årsmodellen på pappret. Här kan du kolla årsmodellen i VIN-koden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=20629
det kan vara så men jag har gas vajer på min v70
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]