Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Carina
Hej allihop och god fortsättning!

Jag vill gärna ha tips hur jag ENKLAST byter hela termostathuset på min 850-93. Det sprack igår......fråga inte
Är det nåt jag behöver plocka bort innan? Förutom slangarna då...?

Så nu har jag köpt nytt hus,,nytt lock,packning...rubbet.
Hoppas jag får en varm bil nu bara.....

Väl Mött!!

(D)
Användarvisningsbild
av Sparkz
fråga inte
Några hammarslag på skruvskallen funkar oftast klockrent när en skruv sitter fast i aluminium. Men INTE på termostathuset... Är jag rätt ute? :wink:

Du behöver ha loss servopumpen. Lite trångt, några skruvar tas genom hålen i remskivan.
av *pettson*
Carina skrev:Hej allihop och god fortsättning!

Jag vill gärna ha tips hur jag ENKLAST byter hela termostathuset på min 850-93. Det sprack igår......fråga inte
Är det nåt jag behöver plocka bort innan? Förutom slangarna då...?

Så nu har jag köpt nytt hus,,nytt lock,packning...rubbet.
Hoppas jag får en varm bil nu bara.....

Väl Mött!!

(D)
Du får demontera servopumpen sen kommer du åt samliga skruvar. Det är dock INTE gott om plats så ha gott om olika storlekar på förlängare och annat.
Användarvisningsbild
av Carina
Äh fy f*n.!!! :shock:

Ja ja ...får väl samla på mig dom jag har och gå och låna av grannen också då (kanske skulle låna honom med...hmmmm) Har iofs små händer, men inte sååå små....
Jag provar imorgon när det är ljust ute... garaget är ockuperat av en styck Renault Clio modell skrot...

tack för tipset!
Användarvisningsbild
av Carina
..och JA Sparkz.... jag knackade på skruvarna...försiktigt..INTE på huset.... men det sprack ändå.........
Användarvisningsbild
av Sparkz
Du kan trösta dig med att du inte är ensam. Det tål ingenting det där huset...
Användarvisningsbild
av Carina
Tack!
Känns redan mycket bättre :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Carina skrev:Tack!
Känns redan mycket bättre :lol:
Välkommen tillbaka :wink: Men varför har du en skrot bil i garaget?
Lycka till med bytet :) din gubbe kanske kan hjälpa dig räcka verktygen :roll:
Användarvisningsbild
av Carina
varför??
Jo för att jag hade en illusion få igång den så min dotter kunde ha den istället för att slita på min.
Men ju mer jag tittar på den desto mer inser jag att det var bättre att köpa henne en annan bil.

Behöver byta skämkanter bak,få fast generatorn,besikta den och få bort mossan på den. Den har stått hos min bror ett tag..........fick den gratis.
Men jag skickar av den istället
Ska plocka lite grejer å den bara.... hon har nämligen en likdan nu fast inte sportmodellen
av Uninium
Jag har gjort samma sak men inte bytt det ännu då det funkar att åka så för mig.Men jag har delarna och ska väll ta tag i det nån dag :D

Hmm måste man plocka bort hela servopumpen eller räcker det att skruva loss den och försöka lägga den lite snyggt åt sidan...

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]