Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Red Dragon
Tjenare !

Jag har eventuellt tänkt att montera ögonlock på min s70 men jag har hört från olika håll att det inte är tillåtet att ha det. Så jag undrar om det är tillåtet eller inte ? För jag känner inte att jag vill lägga ner dyra pengar på ögonlocken samt lackering och sedan när jag är ute och åker så får jag böter och måste ta bort dem. Vore tacksam för svar.
av *pettson*
Red Dragon skrev:Tjenare !

Jag har eventuellt tänkt att montera ögonlock på min s70 men jag har hört från olika håll att det inte är tillåtet att ha det. Så jag undrar om det är tillåtet eller inte ? För jag känner inte att jag vill lägga ner dyra pengar på ögonlocken samt lackering och sedan när jag är ute och åker så får jag böter och måste ta bort dem. Vore tacksam för svar.
Nej det är inte tillåtet att ha ögonlock då dom egentligen påverkar ljusbilden. Sen slåss man om hur mycket det påverkar.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag plockar bara bort mina till besiktningen . Sitter bara fast med dubbelhäftande tejp. Jag har blivit stoppad i poliskontroll utan någon anmärkning på ögonlocken. Syrran blev stoppad i en sk flygande besiktning på deras lätt "Hottade" 9-3 a. Han anmärkte bara på att blinkersen blinka för vitt men sa att det var okej med ögonlocken.
av Red Dragon
humm okay jag får ta mig en funderare på hur jag ska göra. Jag brukar nämligen ha väldig OTUR när jag blir stoppad av farbror blå.

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]