Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er alla jag undrar om det är någon som vet vad den servicen kostar.
det står att Spjällhus rengöring ska vara med (är det gasspjället de menar då).
Bilen har blivit hel konstig den går som en dröm så länge den är kall men efter ca 1 mil så börjar den rycka ungefär som när kliman slår till och från har stängt av kliman men felet fort sätter. Det händer också att den är svår att möta med gasen när man står i en korsning och ska ut har tendens att bli käring stopp (inte roligt) höll på att landa i en Fiat här om dagen när den svarade (ler).
ställer jag bilen på tomgång och varvar till så går varvet ner till ca 750 sedan dippar den snabbt ner till 200 och sedan upp till 750 igen. Samt att man hör ett litet bludder ur röret. När jag startar bilen (när den är kall) och kollar på färddator så visar den på 5 liter milen. Så mycket har den aldrig visat för.
Jag kan säga att den rycker genom hela registret vid lugn körning, men vid gaspådrag så försvinner det. Den är inte slö vid acceleration. Jag har bytt tändstift, öppet filter, olja (motor & låda), oljefilter, kupefilter, bromsvätska, för ca 5 månader sedan. Jo om jag har gjort något på senaste tiden har en dvd anläggning i bilen som drar lite tjyvström, hade glömt extra strömbrytaren till den, så när jag kom ut efter 3 dagar så var batteriet tomt, tog bort det och lade upp det i 2 dagar. Startar utan problem, behöver bara titta på nyckeln så hoppar den igång.
Är det någon som möjligen kan veta vad som är fel ska åka bort till Ny år så det börjar bli lite brådis.
Med vänlig hälsning rallybilden.se
Användarvisningsbild
av #27
Man kan börja med att se hur spjällhuset/gasspjället ser ut och rengöra de för att se om den blir bättre..
Användarvisningsbild
av targa
#27 skrev:Man kan börja med att se hur spjällhuset/gasspjället ser ut och rengöra de för att se om den blir bättre..
Har haft funderingar på om det kan vara spjällhuset.
ville se om ni hadde några andra förslag.
Men ska inte bilen bli slö och tråkig ?
Vad kan en sådan service kosta eller går det på volvos goodwill?

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]