Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svartapärlan
Hej!
mitt första inlägg här.

Min v70 GLT -99 har börjat krångla sedan det blev kallt ute, det är lite småsaker som lampor som ej släcks (inne i bilen) larmet börjar tjuta ca 2 min efter att jag larmat och låst (fruktansvärt irriterande!!)
och så är det lampan ETS som lyser ibland, vad är det för fel då?

Första gången lampan tändes försvann gasen, det hände ingenting då jag gasade. Efter att ha rullat in på en avtagsväg stängde jag av bilen en stund för att sedan prova starta igen, då rusar motorn upp till säkert över 3000 varv utan att jag rört gasen, jag stängde av bilen igen en längre stund ca 10 min, efter det gick den normalt igen.

Lampan tänds lite då och då och jag ser att varvräknaren vajar upp och ner och jag blir orolig att bilen ska få ett till anfall... :???:

Hoppas någon har någon erfarenhet av detta fenomen

mvh
Carin
Användarvisningsbild
av Mats A
Kan va så enkelt som dåligt batteri, min blev ungefär likadan
Användarvisningsbild
av Sparkz
Electronic Throttle System, det berömda gasspjället... Sökord: Spjällhus / ETM.

Innerbelysning som hänger kvar och falsklarm låter som en dörkontakt börjar ge sig. Går inte att köpa löst utan det är byte lås som gäller. Någon här hade iofs limmat på en liten plastbit och fått det att fungera. Det är inte kontakten i sig, utan plastbiten som ska trycka på den som är problemet.

Först och främst, in till en verkstad och läs felkoder. Det går att läsa ut senaste larmorsak i datorn så får du veta vilken dörr som krånglar.
av Kena
Ets kan räcka med rengörning, klägget som bildas i trotteln stelnar av kyla och trotteln fastnar/går tungt. Så en näve trasor och lite av julspriten kan lösa ditt problem.
av svartapärlan
Tack för alla svar! jag(sambon) ska genast ta itu med problemen!

Mvh
Carin

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]