Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan ! Har en volvo xc70 års 00 ! Motorelekroniklampan lyste så kollade med ett obd 2 instrument och får upp felkoden p0303 cylinder 3 missfire detect ! Bilen misständer/rycker speciellt när automatlådan växlar ner och vid gaspådrag ! Bilen går även bättre och bättre ju mer man kör med bilen ! Har bytt tändstift,skiftat tändpole och även spridare på 3:ans cylinder men inget hjälper ! Nån som vet eller känner till detta problem ? Tacksam för svar och hjälp !
av *pettson*
viggen skrev:Hejsan ! Har en volvo xc70 års 00 ! Motorelekroniklampan lyste så kollade med ett obd 2 instrument och får upp felkoden p0303 cylinder 3 missfire detect ! Bilen misständer/rycker speciellt när automatlådan växlar ner och vid gaspådrag ! Bilen går även bättre och bättre ju mer man kör med bilen ! Har bytt tändstift,skiftat tändpole och även spridare på 3:ans cylinder men inget hjälper ! Nån som vet eller känner till detta problem ? Tacksam för svar och hjälp !
Om du bytt allt i tändväg.. då är det bara en krånglande spridare kvar då..
*pettson* skrev:[Om du bytt allt i tändväg.. då är det bara en krånglande spridare kvar då..
Hejsan ! Har även testat att skifta 2:ans och 3:ans spridare med varann och raderat felkoder men samma felkod dyker upp igen så hade det varit spridaren så skulle felkoden talat om att det var fel på 2:ans cylinder eller tänker jag fel ??
av viggen
Phantom skrev:Har du gjort ett komp.prov?
Hej ! Nej har faktiskt inte gjort nåt kompprov än ! Men om det är dålig komp kan den känna av det eftersom jag får upp felkod ?
av *pettson*
viggen skrev:
Phantom skrev:Har du gjort ett komp.prov?
Hej ! Nej har faktiskt inte gjort nåt kompprov än ! Men om det är dålig komp kan den känna av det eftersom jag får upp felkod ?
nej men den kan fortsätta feltända just där..oavsett tänddelar och spridare.. :idea:
av viggen
[quote="*pettson
nej men den kan fortsätta feltända just där..oavsett tänddelar och spridare.. :idea:[/quote]

Godmorgon ! Ska ta och göra ett kompprov så vet vi om vi kan utesluta det ! Tack för tipset och fortsätt gärna attt komma med tips och ideer !
av viggen
Har nu äntligen hittat felet och det var en tändspole som jag trodde från början och nu går bilen perfekt igen efter att jag köpt en ny på volvo ! Tack för era tips och ideer !

Mvh Viggen

Ta bort kåpan över motorn och lägg[…]

Det amerikanska företaget Lyten köper No[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hello Forum. Min XC60 2010 23500 mil blir öve[…]

Srs

Hej alla har en v70n från 01 en vecka efter […]