Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När min 854 stått mer än ett dygn och det är fuktigt väder så uppför den sig märkligt när jag ska starta den. Första nyckelvridningen brummar den till som att den går igång, sen dör den. Försöker igen, då gnäggar den bara. Fortsätter gnägga i 1 minut, drar slutligen igång och går superojämnt. Den dör om jag inte med millimeterprecision trycker ett unns på gasen upprepade gånger, för hårt tryck på gasen och den dör. Lyckas jag då få igång den är det inga problem att starta bilen på en månad framöver. Jag har bytt rotot och fördelarlock, men problemet kvarstår.

Några tips?
av pomoj
Jag har haft en bil som var svår startad när den stått länge, på den var det spridarna som korkaigen. Lite spridar rengöring kanske. Dock hade inte jag lika symtomer som du.
Användarvisningsbild
av kimmer
Har ind i mellem samme problem. Men har fundet ud af at hvis jeg pr refleks giver/strejfer speederpedalen under start, bludre bilen 1-2 sek og går ud. Dette fortsætte 2-3 gange hvorefter bilen går i gang.
Nedenstående link er fra volvosnak.dk (volvoforum) kik på mulige løsninger.
......og undskyld, jeg kan ikke skrive svensk :oops: , kun køre svensk :wink:
Kim
http://volvosnak.dk/viewtopic.php?p=4147#4147

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]