Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av anders68
Är det fler än jag som har haft problem med hängmattelister i dörröppningen !?
Har problem med att listerna i dörröppningarna bak inte vill sitta där dom ska.......har börjat släppa in vatten vid taskigt väder :(
Dom ska ju normalt sitta dit tryckta i den veckade plåten, men mina har börjat hääängaa.....troligtvis uttöjda med åren ??:-/
Tänkte ett tag att nya kanske vore på sin plats.......men dom är ju fortfarande hela :o
Då återstår frågan... finns det ngt lim som skulle passa....det ska ju både fästa på plåten och samtidigt inte fördärva gummilisten {:-O

Tacksam för förslag (H)
av *pettson*
anders68 skrev:Är det fler än jag som har haft problem med hängmattelister i dörröppningen !?
Har problem med att listerna i dörröppningarna bak inte vill sitta där dom ska.......har börjat släppa in vatten vid taskigt väder :(
Dom ska ju normalt sitta dit tryckta i den veckade plåten, men mina har börjat hääängaa.....troligtvis uttöjda med åren ??:-/
Tänkte ett tag att nya kanske vore på sin plats.......men dom är ju fortfarande hela :o
Då återstår frågan... finns det ngt lim som skulle passa....det ska ju både fästa på plåten och samtidigt inte fördärva gummilisten {:-O

Tacksam för förslag (H)
Det ska sitta ett klet på karossen som hjälper att hålla listerna kvar.
Antingen satsar du på karosserikitt som läggs på och så väntar du tills det är halvtorrt och klämmer dit listerna och tejpar tills det stelnat helt.
Eller så kör du budget varianten med vanligt silvertejp om karosseridelen och slår dit listen.
Volvo Assistans - och sedan?

Gäller det här Volvo allmänt eller […]

Det är ju då en före detta sugis s[…]

Vi som beställt nya XC60

Har oxå beställt en XC60, hur lån[…]

Har bytt nämda del men ingen förbät[…]