Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MagnusJ
Hej hej,

Till att börja med så har min bil nu blivit slangad 2 gånger vid olika tillfällen. Flytta aldrig till Haninge om ni vill ha bensinen kvar i bilen. ( Köp heller aldrig biltemas låsbara tanklock och tro att det hindrar tjuven, tanklocket består just nu av 3 separata delar)

Efter första slangningen och i samband med att det började bli lite rått å regnigt ute, sisådär 5-6 veckor sedan så började bilen hacka, typ gå på 3-4 cylindrar tillfälligt. Detta uppstår mest vid 1500 -2000 varv.
Såg här på forumet att det förmodligen var vatten i tanken och har kört i en del k-sprit för att få bort detta. Hackandet slutade inte så häromdan bytte jag bränslefilter för att se om det hjälpte. Kan också nämnas att bilen har gått som en klocka imellanåt men sen kommer det tillbaka.

I Natt blev bilen slangad igen och mycket riktigt så hackar det nu när jag kör bilen. Kan ju förstås vara nytt vatten som kom in men jag är inte säker på att det verkligen är felet i det här fallet. Jag ska kolla felkoder nu i helgen å se om det är nåt som har dykt upp.

Har någon tips på vad jag borde kolla nu. Antar att det är tändsystemet men efterssom problemet inte uppstår jämt så känns det som att en givare spökar nånstans.

Mvh
Magnus
av pomoj
låter konstigt att det ska inträffa efter slangning. annars skulle jag ha tittat på fördelar locket.
av MagnusJ
Det va nog bara tillfälligheten som gjorde att jag kopplade ihop det med slangning. Jag kollade felkoder men ingenting där. (varjefall inte som har med det här att göra)

Bytte fördelarlock och rotor... nu går den som en klocka. Tack Pomoj för tipset.

Är lite för snål för att köpa nya tändkablar. är det nån som vet vad det ska vara för motstånd i dom? Tänkte jag kunde mäta upp dom å kolla om dom behöver bytas eller inte.

mvh
Magnus
Användarvisningsbild
av Sparkz
Går den som en klocka så lugna dig med tändkablar. Problemet med dem på 850 brukar vara att gnistan slår ut i tändstiftsbrunnen. Går att se att det är bränt på sidan på tändhatten då.
av MagnusJ
Tack för svaren. Jag ska kolla lite på tändkablar och tändhattar vid tillfälle (förmodligen när bilen börjar gå dåligt igen om jag känner mig rätt ;) )

Mvh
Magnus
av olson
MagnusJ skrev:Hej hej,

min bil nu blivit slangad 2 gånger vid olika tillfällen. Flytta aldrig till Haninge om ni vill ha bensinen kvar i bilen. Magnus
En spiral i påfyllningsröret kanske ?
av MagnusJ
olson skrev:
MagnusJ skrev:Hej hej,

min bil nu blivit slangad 2 gånger vid olika tillfällen. Flytta aldrig till Haninge om ni vill ha bensinen kvar i bilen. Magnus
En spiral i påfyllningsröret kanske ?

Redan fixat. :lol:

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Generator laddar ej batteriet

Jag missade ditt andra meddelande medan jag skrev […]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]