Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
De man bör kolla först är om tråden i spegeln är hel, men då måste man plocka bort spegeln och ohm mäta med risk för att spegeln spricker...
av snowman
#27 skrev:De man bör kolla först är om tråden i spegeln är hel, men då måste man plocka bort spegeln och ohm mäta med risk för att spegeln spricker...
Frågan är då hur svårt det är att endast byta spegeln? Jag skulle ju kunna köpa en spegel på skroten(och hoppas på att uppvärminingen fungerar där).

Någon som vet hur svårt det är att montera ner en backspegel med elektroniska reglage?
av snowman
unlock26 skrev:Glaset sitter fastklickat om jag inte minns fel, http://www.bbbab.se/ säljer nya glas billigt.
400 kr för både vänster och höger, dock verkar det inte vara exakt som orginalet(d.v.s ingen linje i klaset).

Någon mer som vet om glaset faktiskt endast är fastklickat?
av 25tolife
glaset sitter som i små hullingar på motorn.

kör spegeln innåt så du ser in bakom glaset använd en lampa

sen pillar du försiktigt med nått långt och smidigt så hullingen släpper.
du måste hålla i glaset annars åker den bara tillbaka. 2 hullingar har jag för mig att du behöver pilla lös sen släpper glaset lätt.
av snowman
25tolife skrev:glaset sitter som i små hullingar på motorn.

kör spegeln innåt så du ser in bakom glaset använd en lampa

sen pillar du försiktigt med nått långt och smidigt så hullingen släpper.
du måste hålla i glaset annars åker den bara tillbaka. 2 hullingar har jag för mig att du behöver pilla lös sen släpper glaset lätt.
Tack för det! Sen antar jag att kontakten sitter där med så man slipper skarva och ha sig? Och att själva uppvärminingen sitter i den spegeln om hullingarna sitter i?
av 25tolife
japp värmen sitter i spegeln och ingen skarvning bara plugg and play
av snowman
25tolife skrev:japp värmen sitter i spegeln och ingen skarvning bara plugg and play
Låter bra.

Då är nästa fråga om jag kan felsöka problemet på något enkelt vis så att det inte är någon klappkontakt eller liknande ? Vill hällst inte byta något som fungerar.
av 25tolife
ja du kan ta lös bbåda glasen och titta om det funkar på den andra sidan

så har jag för mig att jag gjorde

men då det där inte funkar brukar det vara glaset som gett upp har jag hört kan inte vara så mycke annat som kan vara fel
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]