Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kenlav
Blev för 1-år sedan av med min orginalbakvinge med inbygt bromsljus (Tjuvar) 3:dje bakvingen på 3-år. Monterade aldrig den nya jag fick på min försäkring. Man får ju aldrig ha den på längre än högst ett halvår ändå och självrisken svider varje gång. Nu tänds varningslampan för trasig lampa varje gång man bromsar i och med att det inte sitter någon vinge monterad. Provade med att sätta dit en 12-volts lampa på ledningarna under bakluckan. Varningslampan slocknade men efter någon månad började den lysa igen fast glödlampan var hel. Fömodligen GLÖDTRÅDSVAKTEN som pajat. Någon som vet om man kan koppla bort eller förbi så att det inte lyser vid inbromsning.
av *pettson*
kenlav skrev:Blev för 1-år sedan av med min orginalbakvinge med inbygt bromsljus (Tjuvar) 3:dje bakvingen på 3-år. Monterade aldrig den nya jag fick på min försäkring. Man får ju aldrig ha den på längre än högst ett halvår ändå och självrisken svider varje gång. Nu tänds varningslampan för trasig lampa varje gång man bromsar i och med att det inte sitter någon vinge monterad. Provade med att sätta dit en 12-volts lampa på ledningarna under bakluckan. Varningslampan slocknade men efter någon månad började den lysa igen fast glödlampan var hel. Fömodligen GLÖDTRÅDSVAKTEN som pajat. Någon som vet om man kan koppla bort eller förbi så att det inte lyser vid inbromsning.
byt glödtrådsvakt till en som inte är avsedd för vinge.. vilket borde finnas några stycken på närmaste skrot.. dom är inte attraktiva så du borde få betala några tjugor på sin höjd..
Användarvisningsbild
av kenlav
Måste man montera ett extra bromsljus i bakrutan som volvo utan vinge , eller funkar det med en sådan glödtrådsvakt ändå??
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]