Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det började lysa när jag naturligtvis var så långt hemifrån som möjligt på en söndag eftermiddag.
så... jag tog reda på vad det var för kod och benämningen av den samma när jag kom hem.

P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Men... för mig som inte direkt kan betecknas som mekaniker vet ju fasen inte vad det där betyder, hur allvarligt det är eller vart den där syresensorn sitter...
Bilen går inte knepigt eller nånting... det enda som märks är att lambda-lampan lyser

Intressant nog har jag tid på volvo för service onsdag nästa vecka... går det bra att köra med bilen ändå tills dess så den inte får för sig att haverera eller att nåt annat lustigt och "billigt" går sönder?

Detta är alltså en 855 GLT -97 tror att motornamnet är B5254S
Senast redigerad av 1 pagan, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
pagan skrev:Det började lysa när jag naturligtvis var så långt hemifrån som möjligt på en söndag eftermiddag.
så... jag tog reda på vad det var för kod och benämningen av den samma när jag kom hem.

P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2)

Men... för mig som inte direkt kan betecknas som mekaniker vet ju fasen inte vad det där betyder, hur allvarligt det är eller vart den där syresensorn sitter...
Bilen går inte knepigt eller nånting... det enda som märks är att lambda-lampan lyser

Intressant nog har jag tid på volvo för service onsdag nästa vecka... går det bra att köra med bilen ändå tills dess så den inte får för sig att haverera eller att nåt annat lustigt och "billigt" går sönder?

Detta är alltså en 855 GLT -97 tror att motornamnet är B5254S
kör med bilen.. den klagar på den lamdasonden som kontrollerar om din katalysator gör sitt jobb...
av pagan
fram tills i slutet av januari då den ska besiktas så intresserar det mig sisådär mycket att den spyr ut lite extra skit (?) faktiskt...
men de får väl fixa skiten nästa vecka när den ändå ska in... är tveksam till att volvo har tid att fixa det innan dess iallafall...
fridens och tackar!
av *pettson*
pagan skrev:fram tills i slutet av januari då den ska besiktas så intresserar det mig sisådär mycket att den spyr ut lite extra skit (?) faktiskt...
men de får väl fixa skiten nästa vecka när den ändå ska in... är tveksam till att volvo har tid att fixa det innan dess iallafall...
fridens och tackar!
Grejen är ju att det är inte säkert din bil spyr ur sej mera skit...
eftersom bakre lamdan klagar på kissen... men din motor i övrigt styrs av den främre lamdan... så antingen är kissen död... (vilket är ovanligt) eller så är bakre lamdan trist och fellarmar.. (vilket däremot är vanligt ).
Såå jag tror som sagt inte din spyr ur sej ett dugg mera idag än förut.. är du osäker så ta ett avgastest...
av pagan
Tjejen kände sig av någon anledning ändå tvingad att slå en signal till volvo och fråga... =)
De sade.. kör... men skulle den börja gå knepigt å leva fan så är det läge att sluta köra med den...

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]

Hej Jag har några mindre lackskador på[…]

Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]