Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En del säger att man kan åka till Volvo för att kontrollera om mätarställningen stämmer..... är det sant?
Tycker det låter lite märkligt.

Annars får man väl kolla skicket på bilen noga. :roll:
Vill ha taklucka på min blivande V70 (97-00) och det verkar nästan bara finnas på import bilar... varför?
Användarvisningsbild
av Phantom
Det stämmer att volvo kan läsa ut miltalet på bilen. Som jag förstått det så läser de ut data från motorn och det kan skilja om de t.ex bytt mätare på bilen.
Som du säger...kontrollera skicket noga om miltalen ser ut att stämma mot slitage :roll:
Jag skulle vara extra vaksam mot direktimporterade bilar från Tyskland som jag märkt när jag själv letade bil.
Får du tag på en bil importerad som flyttgods med bra servicehistorik och ev första ägaren så är riskerna mindre att bli blåst som jag anser.
Har själv en import som flyttgods köpt av första ägaren när han flyttade hem från USA...med taklucka :D

Importerade bilar har ofta mer utrustning än svensksålda, vilket kan bero på att bilarna i vissa länder inte säljs med samma paket som i Sverige. Tex så kan det finnas mer grundutrustning i bilen och sen köper man till komponenter istället för paketlösningar...om du förstår vad jag menar :wink:
av DrEvilBoy
Tack för svaret... har hittat en AWD -99 som importerades 2002 och endast haft 2 ägare.... ser positivt ut än så länge
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]