Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nimo
Hej ny som medlem här som nybliven ägare till en 855 GLT 97.
Nu till frågan såg efter köp att det läcker olja ut från drivaxel från lådan på vänster sida det är vad jag förmodar en packbox som läcker. är det svårt att byta själv eller nån som vet vad det kostar på vovlo verkstad.
annars är allt bra än så länge

MNH Nimo
av *pettson*
nimo skrev:Hej ny som medlem här som nybliven ägare till en 855 GLT 97.
Nu till frågan såg efter köp att det läcker olja ut från drivaxel från lådan på vänster sida det är vad jag förmodar en packbox som läcker. är det svårt att byta själv eller nån som vet vad det kostar på vovlo verkstad.
annars är allt bra än så länge

MNH Nimo
du kan själv byta den packboxen med lätthet om du har bytt nån packbox i ditt liv förut.. annars rekommenderar jag att lämna in. Det måste inte ske på just volvo..
av nimo
Tack för snappt svar jobbar med svets o montage av maskiner så jag har bytt packboxar förr. undrar bara hur man går snabast till väga för att byta så man inte river ner en massa onödigt för att komma åt packboxen .jobb har man ju så det räcker ändå 8)

MVH NIMO

MNH Nimo[/quote]
du kan själv byta den packboxen med lätthet om du har bytt nån packbox i ditt liv förut.. annars rekommenderar jag att lämna in. Det måste inte ske på just volvo..[/quote]
av *pettson*
nimo skrev:Tack för snappt svar jobbar med svets o montage av maskiner så jag har bytt packboxar förr. undrar bara hur man går snabast till väga för att byta så man inte river ner en massa onödigt för att komma åt packboxen .jobb har man ju så det räcker ändå 8)

MVH NIMO

MNH Nimo
du kan själv byta den packboxen med lätthet om du har bytt nån packbox i ditt liv förut.. annars rekommenderar jag att lämna in. Det måste inte ske på just volvo..[/quote][/quote]
ryck drivaxeln.. byt packboxen..montera drivaxeln igen.
av nimo
Phantom skrev:Som en liten hjälp och för en rimlig peng så kan du
skaffa dig Haynes reparationshandbok för din bil :)
Hahaha tack för tipset den fick jag ju med bilköpet och redan glömt att jag fick med den . det man inte har i huvet får man ha i bena :P

MVH NIMO
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]