Ronny_89 skrev:*pettson* skrev:Ronny_89 skrev:skulle vilja ha lite förslag på vad de kan vara för fel, han värkar få för lite bensin men den går bra när den är kall men när den blir varm så dör den till varje gång man trycker på gasen. har kollat brensle tryck och bytt luftmssemätaren till en begangnad visserligen. skulle vara glad för lite hjälp
(de är en 850 20v -92)
och det händer endast när du gasar på?.. Isåfall registreras inte att du gasar.. Sitter inte slangen på vid massmätaren som den ska? eller är den loss vid spjället?
om man till exempel ska axa så dör han till en gån mellan varje växel . de slangarna är som de ska jag hade orginal luftburk på först sen gjorde jag ett eget rör att sätta luftmasse mätaren och satte dit sportuftfilter och de har inte blivit någon skillnad. har haft en tankte på om de är nått med vakumsystemet.
Ett eget rör.. säger du.. OCH jag antar att du använde EXAKT samma diameter... och EXAKT samma instick för massmätaren in i röret?.. För gjorde du inte det så mäter den åt helvete fel...
Dom enda gångerna man kan flytta massmätarens instick är om man mappar om styrboxen.. Dock brukar man till 99% behålla det procentuella insticket i röret.. Ett rör som är större har mera instick.. ett som är mindre.. har mindre instick.. Allt för att mäta korrekt.
Tipset jag har är att köpa locket till 95 års modell på 850.. där är rören löstagbara.. med RÄTT instick i från början.. och det går att montera ett öppet filter direkt på röret.