Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sjölander
Hej alla!

Bilen drar lite åt vänster när jag bromsar, sen vid gaspådrag igen klonkar det till, sen drar den åt höger lite innan den bestämmer sej för att gå rakt.

Det känns rätt läskigt i högre hastigheter

Trodde jag höll på att tappa ett hjul, men dom sitter fast.
Skivor å belägg är nybytt för ca 300 mil sedan.

Det regnar som f.n nu så jag väntar med att skruva tills i morrn, men vad tror ni är fel?

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av #27
Hissa upp framhjulen och känn om du har något glapp..
av sjölander
Ska göra det i morgon, men jag måste köra över typ 40 coh bromsa rätt
hårt innan det "händer" så jag funderar på om man kommer känna något glapp för hand. Men det visar sig i morgon.
av Kena
Skulle väl gissa på att länkarmsbussningarna glappar.
av sjölander
jo kanske. Men dom e bytta rätt nyligen, frågan är om något är på väg att lossna. Jag böt hjullager för 300 mil sedan hmmm.... glömde jag nått?

Imorgon får vi förhoppningsvis svaret, lovar att återkomma då.

godnatt kära forum.
av sjölander
Jorå Kena 10p av 10 möjliga.

innre länkarmsbussningar total slut, höll sisådär 7 månader, bra grejer :evil: . Bussningarna har glidit ur länkarmen, så vulkningen måste ha släppt. Om det e så det är gjort, jag fattar inte riktigt konstruktionen.
Men hur som helst, hjulet går att dra ca 1cm fram å tillbax, det kan väl inte va bra att köra ens en meter med det glappet

Länkarmen som nu är slut kostade ca 1500:- och den böts på bilverkstad!

Vad säger forumet om biltemas för 499:- Levereas dom med skruvar?
och hur kommer man åt bultarna där "inne".

Borde väl inte va allt för svårt att byta? Men det måste väl till en framvagns inställning oxå.

V70 tdi -98
Användarvisningsbild
av #27
sjölander skrev:Länkarmen som nu är slut kostade ca 1500:- och den böts på bilverkstad!

Garanti skulle jag prova med......
av Kena
KAn ju vara felmonterade från verkstad, för de var väl inte Volvoverkstad som bytte? Skulle inte tro det finns bussningar med så dålig kvalitet ens på Biltema.
av sjölander
Nej det var inte volvoverkstad som bytte, men går det verkligen att misslyckas? Däremot gjordes framvagns inställningen på en annan verkstad, kan dom ha gjort en tavla?
av sjölander
Vad är det för skruvskallar på bultarna där inne? och hur kommer man åt dessa? Räcker det att ta bort plasten under motorn?
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]